جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قورچی بیگی

حوزه/ خانم قورچی بیگی در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین گفت: باید محیط خانه خود را برای کودکان و همسرمان تبدیل به حسینیه سیدالشهداء(ع) کنیم تا بتوانیم بر کشتی نجات حسینی سوار شویم و به مقصد قرب الهی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) هر روز صبح از اول محرم تا چهارشنبه ششم محرم در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین با مداحی و سخنرانی  خانم متین قورچی بیگی از اساتید حوزه علمیه خواهران و  ذکر توسل حجت الاسلام عباسی به همت مدیر و معاون فرهنگی این مدرسه در حال برگزاری است.

خانم قورچی بیگی صبح امروز در این مراسم گفت: هدف خلقت، رسیدن به عبودیت و بندگی خداوند متعال است که این زمینه دو راه پیش روی ماست؛ یکی الگوبرداری از علما و اساتید اخلاق و عرفا و در واقع انجام عبادت های روزمره و دیگری رسیدن به مرحله کشف و عرفان و پیمودن سریع این راه که توسل به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: حضور در مجالس ذکر سیدالشهداء کمک می کند سریع تر به مرحله بالا دست یابیم.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: مانند کسی که نماز می خواند و در آخر نمی فهمد که چه خوانده است، عده ای نیز متوجه ماه محرم نمی‌شوند ولی عده‌ای در این ماه از رزق معنوی محرم بهره‌مند می شوند.

وی خطاب به خواهران طلبه، بیان کرد: در شرایط کنونی کشور باید محیط خانه خود را برای کودکان و همسرمان تبدیل به حسینیه سیدالشهداء(ع) کنیم تا بتوانیم بر کشتی نجات حسینی سوار شویم و به مقصد قرب الهی برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha