جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیگدلی

حوزه/ با افتتاح مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین(ع) مدرسه علمیه شیخ الاسلام تعامل کمیته امداد با این مدرسه برای کمک رسانی به نیازمندان بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، امروز مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین(ع) مدرسه علمیه شیخ الاسلام توسط مدیر حوزه علمیه قزوین و مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.  

حجت الاسلام بیگدلی، مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین در این مراسم گفت: یکی از اهداف راه اندازی این مرکز حمایت از اقشار ضعیف جامعه و جذب کمک خیرین برای کمک به این عزیزان به شمار می رود.

وی افزود: با افتتاح این مرکز تعامل کمیته امداد و حوزه علمیه برای کمک رسانی به نیازمندان بیشتر خواهد شد؛ لذا امیدواریم مسئولین کمیته امداد در این زمینه حمایت و همیاری خوب و شایسته ای با مدرسه علمیه شیخ الاسلام داشته باشند و همکاری دو نهاد فقط به گزارش دهی معطوف نشود و کمیته امداد حمایت های مالی و معنوی در جهت کمک به نیازمندان را در اختیار این مرکز قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام بیان کرد: از خیرین قزوین تقاضا داریم برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان این مرکز را یاری کنند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرمودند: «الَّذینَ امَنوُا وَ عَمِلوُا الصَّالِحاتِ طوُبی لَهُمْ و حُسْنُ مَآبٍ، کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، خوشا به حالشان، و خوش سرانجامی دارند»، توضیحاتی درباره عمل شایسته بیان کرد.

سپس مهندس کشاورز، رئیس کمیته امداد قزوین گفت: حتما در عرصه کمک به نیازمندان اطراف مدرسه علمیه شیخ الاسلام بانک جامع و کامل اطلاعاتی را در اختیار مسئولین این مرکز نیکوکاری قرار خواهیم داد تا موازی‌کاری صورت نگیرد.  

وی افزود: با راه اندازی مراکز نیکوکاری در مدراس علمیه به دنبال تشکیلات پیچیده نیستیم، در واقع با محوریت مدیر مدرسه علمیه و روحانیت شناسایی ها و ارسال کمک ها صورت می گیرد.

 رئیس کمیته امداد قزوین تصریح کرد: تأمین معاش زندگی، تحصیل، جهیزیه، تسهیلات ازدواج و کارآفرینی، اشتغال، مباحث حقوقی و… از عمده فعالیت های کمیته امداد برای رفع نیازهای خانواده مددجویان انجام می دهد.

وی ادامه داد: شرایط جدیدی که به این حرکت اضافه شده است، رشد، توسعه و ایجاد مراکز نیکوکاری حوزه های علمیه است که در بدنه‌ کمیته امداد شکل گرفت.

مهندس کشاورز، مصون سازی خانواده‌های آسیب پذیر و رشد ایمانی و باورهای دینی ایشان را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: در این راستا، همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران با کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف از جمله مددکار اجتماعی، مشاورین خانواده، مبلغات علمی تربیتی در قزوین انجام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha