پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

 حوزه/ مرکز نیکوکاری امیرالمومنین (ع) مدرسه علمیه شیخ الاسلام توسط مدیر حوزه علمیه قزوین و مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه شیخ الاسلام، ضمن قدردانی از حرکت ارزشمند مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام، حدیثی درباره ارزش صدقه از پیامبر اکرم (ص) که می فرماید: « أرضُ القِیامَةِ نارٌ ما خَلا ظِلَّ المُؤمِنِ؛ فإنَّ صَدَقَتَهُ تُظِلُّهُ، سرزمین قیامت سراسر (گرما) آتش است، مگر سایه مؤمن»؛ زیرا که صدقه اش بر او سایه می افکند، نقل کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه به توضیح حدیث پرداخت و اظهار کرد: شرط قبولی انفاق و صدقه ایمان به خداست. این حدیث شریف به این کته توجه داده و صدقه به تنهایی را توضیه نمی کند. بنا براین اگرچه انسان بی ایمان و کافر اگر صدقه بدهد کار انسانی و پسندیده انجام داده است اما چون نتوانسته است کارش را برای رضای پروردگار انجام دهد استحقاق پاداش الهی را ندارد. به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم با تعبیر (صبغة الله) رنگ خدایی داشتن اعمال را که همان نیت الهی داشتن است  را توصیه فرموده است.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه حوزه های علمیه از دیرباز در امر کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه نقش مؤثری داشته اند عنوان کرد: با راه اندازی مراکز نیکوکاری می توان فرصت های جدیدی را در عرصه خدمت رسانی به آحاد مردم گشود و پیوند بین حوزه علمیه و مردم را مستحکم تر از گذشته کرد.  

وی ادامه داد: ایجاد مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه با رویکرد حذف موازی کاری ها و استفاده از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی این امر صورت می گیرد وامید است همچون گذشته اقدامات شایسته ای را شاهد باشیم.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: گسترش مشارکت های مردمی، شناسایی نیازمندان، نظارت بر توزیع عادلانه وارتباط موثر بین جامعه خیرین با مدارس علمیه از اهداف راه اندازی این مرکز است، چرا که خیرین و متمکنین جامعه ما به حوزه های علمیه اعتماد و ارتباط  دارند.  

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه اعتماد مردم به حوزه های علمیه در جمع آوری کمک ها تأثیرگذار است عنوان کرد: شناسایی خیرین و نیز نیازمندان وارتباط این دوگروه با حوزه های علمیه  به عنوان مهمترین وظیفه مراکز نیکوکاری در مدارس علوم دینی می باشد که هر مدرسه باید به آن اهتمام داشته باشد تا در نهایت هر مدارسه علمیه به پناهگاهی در امر رفع گرفتاری ها و ومرکزی برای گره گشایی مردم پیرامون مدرسه شناخته شود.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha