سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: زندگی شیرین به در آمد بالا نیست بلکه به تفاهم بین زوجین در زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» که از سیمای مرکز قزوین به روی آنتن می رود، گفت: مهم ترین اتفاق و تصمیمی که انسان در طول زندگی خود آن را تجربه می کند، ازدواج است.  

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که فاصله‌ میان سن بلوغ و سن ازدواج جوانان به شدت زیاد شده است و اگر راه حل مناسبی سنجیده نشود، این مسئله تبدیل به فاجعه‌ای بزرگ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: انسان‌ ها در همه‌ی جوامع بحث ازدواج را بسیار مهم و ارزشمند می‌شمارند و آیات و روایات نیز ناظر بر اهمیت والای ازدواج می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: ازدواج عامل مهمی برای رشد و تکامل انسان است و انسانی که از ازدواج فاصله می گیرد به طور قطع شخصیتی غیر طبیعی خواهد داشت وهیچ وقت به آسایش و کمال نخواهد رسید.

وی اظهار کرد: در مورد ضرورت ازدواج هیچ بحثی وجود ندارد، اما آنچه در این رابطه مسئله ایجاد کرده، موضوع شرایط ازدواج به موقع و به هنگام است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، مشکلات اقتصادی را تنها یکی از موانع ازدواج به موقع جوانان برشمرد و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی هر چند مانع مهمی بر سر راه جوانان در امر تشکیل خانواده است، اما عامل اصلی نیست و اگر ما به توصیه‌های آیات و روایات اسلامی در بابت تشکیل خانواده رجوع کنیم بسیاری از مشکلات موجود در این عرصه حل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: انسان باید به کمک و استعانت خداوند متعال، اعتماد و اعتقاد داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر شخصی به مفید بودن ازدواج باور داشته باشد، به طور طبیعی ازدواج خواهد کرد، اما اگر به این نتیجه برسد که ازدواج برای او محدودیت‌آور است به این نتیجه خواهد رسید که من چرا باید خود را محدود کنم.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: انسان سالم از جهات روحی، روانی و جنسی نیاز به ازدواج دارد و برای اینکه بتواند محبت، عشق و احساسات خود را به درستی و در جای خود و برای شخص مناسب خود،  ابراز کند از ازدواج استقبال می‌کند.  

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر پایین آوردن سطح توقعات در ازدواج، بیان کرد: زندگی شیرین به در آمد بالا نیست بلکه به تفاهم بین زوجین و پایین آوردن سطح توقعات در زندگی است.

وی به مسئله فرزند آوری در جامعه پرداخت و عنوان کرد: امروز جامعه ما به سمت پیری می رود و این مسئله نگران کننده است که باید در این زمینه برنامه های جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: داشتن فرزند و باقی گذاشتن نسلی صالح برای هر مسلمانی، یک امر مبارک تلقی می‌شود و از منظر اسلام، فرزندآوری نه تنها برای والدین مایه خیر و برکت است، بلکه در سطح کلان جامعه بشری نیز بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: فرزندآوری در اسلام بسیار مطلوب است و بر اساس شریعت اسلامی زیادی جمعیت ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha