پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

 حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از فعالیت ۴ رشته تخصصی «حقوق و قضای اسلامی»، «علوم قرآن و تفسیر»، «علوم حدیث» و «کلام اسلامی» در حوزه علمیه قزوین خبر داد.

​​​​​به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین و یاران با وفایش، اظهارکرد: در صورت احیای موقوفات حوزه علمیه بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.  

وی افزود: باید تلاش کرد تا زمینه احیای موقوفات حوزوی استان فراهم شود و امیدواریم این تلاش ها با قدرت بیشتری دنبال شود تا شاهد رشد مدارس علمیه باشیم.  

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به  فعالیت های طلاب همان ابتدای شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین در قالب یک قرارگاه جهادی به نام شهدای روحانیت از همان ابتدای شیوع کرونا به خوبی وارد میدان شدند و توانستند  فعالیت های چشمگیر و ماندگاری از خود به یادگار بگذارد.  

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به راه اندازی رشته های تخصصی حوزه علمیه قزوین پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۴ رشته تخصص «حقوق و قضاء اسلامی»، «علوم قرآن و تفسیر»، «علوم حدیث» و «کلام اسلامی» در حوزه قزوین از طلاب ثبت نام و بیش از ۸۰ نفر داوطلب پذیرش شده اند، ولی فضای آموزشی کافی وجود ندارد که امیدواریم در ضلع غربی مسجد جامع بتوانیم مرکز تخصصی را راه اندازی کنیم.  

وی ادامه داد: در حوزه علمیه قزوین امکانات زیرساختی و نیروی انسانی متخصص وجود دارد و می توان در رشته های یاد شده طلاب متخصص را پرورش و تحویل جامعه داد

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین توانایی و پتانسیل مطلوبی در عرصه های مختلف علمی دارد و می تواند در عرصه های علمی و پژوهشی به خوبی بدرخشد

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha