جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا گفت: پدر و مادر هر دو در تربیت فرزندان مسئول هستند و مورد بازخواست الهی قرار خواهند گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا با حضور در برنامه زنده تلوزیونی «تا آسمان» که از صدا و سیمای مرکز قزوین به روی آنتن می رود، گفت: پدر و مادر نسبت به تربیت فرزندان مسئول هستند و هریک باید به خوبی به مسئولیت های خود واقف باشند و عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان به یک اندازه مهم و مفید است و فقط در نوع انجام آن کمی تفاوت دارند. مادر که زمان بیشتری با فرزندان خود را سپری می کنند باید تعامل بیشتری با فرزند خود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به این حدیث از حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرمودند «الرَّجُلُ رَاعٍ عَلَی أَهْلِ بَیْتِهِ وَ هُوَ مَسْئُولٌ عَنْهُمْ فَالْمَرْأَةُ رَاعِیَةٌ عَلَی أَهْلِ بَیْتِ بَعْلِهَا وَ وُلْدِهِ وَ هِیَ مَسْئُولَةٌ عَنْهُم» تصریح کرد: این حدیث نورانی وشریف نشان می دهد که مرد، سرپرست خانواده است و درباره آنان از او سؤال می شود و زن، مسئول خانه، شوهر و فرزندان است و درباره آنان از وی سئوال می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر بتوانیم در سطح خانواده خود اثرگذار باشیم، در سطح جامعه اثرگذار خواهیم بود، چون افراد و عناصر خانواده هستند که جامعه را تشکیل می دهد.

 وی ادامه داد: والدین وظیفه دارند زمینه آگاهی کودک برای پرهیز از آلودگی ها و نابسامانی ها فراهم  کنند، چرا که تقویت روح مقاومت در برابر سختی ها و مفاسد و آلودگی ها در کودک زمینه دوری او از رسوائی ها، ذلت و حقارت ها می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: پدر و مادر باید به طور همه جانبه مراقب فرزندان خویش باشند و وظایف سنگین و خطیر خود را در برابر آنها انجام دهند، چرا که سعادت و خوشبختی انسان به داشتن فرزندی صالح و شایسته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha