جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با حضور در مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین با طلاب جدید گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، صبح امروز در جمع  طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین خطاب به طلاب جدیدالورود، اظهار کرد: شما عزیزان با انتخاب مسیر طلبگی درواقع  در مسیری نورانی برای تزکیه و تهذیب خود گام برداشتید که شایسته تقدیر و تحسین است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه در حال حاضر جامعه دستخوش  موضوعات و آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و در این بین جوانان مسیرهای مختلفی را در زندگی انتخاب می کنند، عنوان کرد: عده ای مسیر کسب علم را در محیطی غیر حوزوی انتخاب می کنند، عده ای نیز مسیر کسب علم را انتخاب نمی کنند و هستند کسانی که  دچار بحران فرهنگی شده اند و به نوعی آفت زده اند.

وی ادامه داد: شما عزیزان که  در این شرایط  از خود مراقبت کرده و برای کسب معارف دینی به حوزه علمیه روی آورده اید، به واقع به یک موهبت ونعمت بسیار بزرگ وارزشمندی دست پیدا کرده اید که باید قدر آن را بدانید و خداوند متعال را شاکر باشید که توفیق نسیب شما شده  در مسیر طلبگی گام گذاشته اید ودر انتخاب خودبه راههای متنوع دیگر نظر نداشته اید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به آیه ۶ سوره التحریم «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ، ی کسانی که ایمان آورده‌اید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید» خطاب به طلاب جدید، گفت: شما عزیزان در مسیر طلبگی قبل از هرچیزی به فکر سعادت، فلاح و رستگاری خود باشید، تا در مرحله بعد بتوانید جامعه را اصلاح کنید.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که طلاب در هر سطحی که قرار دارند باید به مباحث اخلاقی و تربیتی پایبند باشند، افزود: پیشرفت علمی یک طلبه در هر سطحی با مسائل اخلاقی و تربیتی پیوند خورده است و علم در سایه «اخلاق و تهذیب نفس» ارزش پیدا می کند.

وی ادامه داد: هر چه طلبه مهذب تر باشد به طور حتم در تبلیغ موفق تر است و بهتر می تواند معارف دینی را در جامعه نشر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اضافه کرد: مجهز شدن طلاب به علوم روز لازمه تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای جامعه است که شما به خوبی این مسیر ارزشمند و ماندگار را انتخاب کردید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha