جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا گفت: برای رسیدن به اهداف و وضعیت ایده آل باید در مسیر خود استوار و ثابت قدم بود،  همانطور که شهدای دفاع مقدس راه و مسیر خود را به خوبی شناختند و ثابت قدم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین خطاب به طلاب جدیدالورود، گفت: پس از اینکه در مسیر طلبگی قدم می نهید، زندگی خود را وارد مسیری کاملا متفاوت از سایر مسیرهایی که هم سن و سالهایتان طی می کنند، کرده اید.  

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: برای رسیدن به وضعیت ایده آل باید در مسیر خود استوار و ثابت قدم بود، همانند شهدای دفاع مقدس که مسیر خود را به خوبی شناختند و ثابت قدم بودند.

وی ادامه داد: شهیدان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورند و در این مسیر هیچ منتی نگذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه طلبگی طی کردن مسیری در سایه فراگیری علوم دینی و تقویت اخلاق و معنویت برای هدایت مردم است، خطاب به طلاب، تصریح کرد: مسیر طلبگی استمرار راه انبیاء است و شما عزیزان در راهی قدم نهاده اید که بسیار ارزشمند و برخوردار از آینده ای روشن  و راهی بس پرشکوه و سرشار از عظمت و افتخار است که باید قدر بدانید.

وی اظهار کرد: شما عزیزان که تازه به مسیر طلبگی قدم گذاشته اید باید در مرحله اول برای هدایت خودمان در مسیر سعادت قدم برداریم و تا می‌توانیم خود و مردم را از آسیب های اجتماعی که فراوان است دور نگه داشته و از آتش جهنم نجات دهیم.

وی ادامه داد: رسالت اصلی شما در مرحله بعد این است که هدایت و دستگیری جامعه بر عهده شماست که نمونه آن را می توان به شیخ زکزاکی اشاره کرد که چطور توانست ملتی را از گمراهی و بی دینی نجات و به مکتب تشیع سوق دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خطاب به طلاب بیان کرد: عزیزان به خود افتخار کنید که این راه ارزشمند و گرانسنگ را انتخاب کرده اید، البته در این مسیر موانع، کمبودها و سختی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که با توکل به خدا از آنها عبور می کنید.

وی ادامه داد: تلاش کنید که همیشه از مسائل حاشیه ای دور باشید تا بتوانید به یاری خداوند متعال یک طلبه فاضل و مهذب در عرصه خدمت رسانی به مردم شوید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha