جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در رزمایش کمک مؤمنانه «شمیم حسینی» در قزوین

حوزه/ رزمایش کمک مؤمنانه «شمیم حسینی» با توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی، در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، امروز رزمایش کمک مؤمنانه «شمیم حسینی»  با توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی، با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در قزوین ، مدیر حوزه علمیه استان، مدیرکل اوقاف وامور خیریه و معاون سیاسی امنیتی استاندار در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.  

رزمایش کمک مومنانه صحنه جلب برکات الهی است

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه این رزمایش یک حرکت حقیقی و حماسی در شرایط خاص است، اظهار کرد: شکوه این حرکت واقعا دیدنی و ستودنی است، همه کسانی که به هر شکلی در ایجاد این عظمت مواساتی مشارکت داشته‌اند، در روز قیامت سربلند هستند. 

وی با بیان این که در قرآن کریم تشویق‌های زیادی درباره انفاق وجود دارد، اذعان کرد: کسانی که وارد وادی انفاق شده اند هیچ‌گاه منتی بر افراد نیازمند ندارند بلکه منت آن‌ها را می‌کشند و پاداش این افراد نزد خداست. 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: محروم واقعی کسانی هستند که به نیازمندان و محرومان کمک نمی‌کنند، لذا حق نیازمندان که در اموال وجود دارد باید به طور مشخصی جدا شود تا به صاحبان اصلی اهدا شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: اگر مردم اهل ایمان و تقوا شوند خداوند برکاتش را از زمین و آسمان به روی آن‌ها می‌گشاید و رزمایش کمک مومنانه هم صحنه جلب برکات الهی است. 

اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر سرآمد پیام مکتب عاشورای حسینی است

در ادامه حجت الاسلام غلامرضا، عادل معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور گفت: عزاداری برای شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سالار شهیدان و سرور آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار اجر و پاداش معنوی و اخروی دارد، ولی توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا  مهم و تاثیر گذار است.

وی افزود:  قیام امام حسین (ع) درس و مشی آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و ناحق گویی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) ظهر عاشورا نماز را به جا آورد تا نشان دهد در دشوارترین لحظات هم محبوب خود را فراموش نکرده است.

وی کمک به همنوع را یکی از مهم‌ترین وظایف اخلاقی و شرعی عنوان کرد و  گفت: درماه محرم وصفر فرصتی است تا یکبار دیگر با دستگیری و کمک به هم نوعان بتوانیم گره از مشکلات برادران دینی خود باز کنیم.

مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در ماه محرم وصفر تداوم خواهد داشت

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه قزوین هم ضمن قدردانی از حمایت های ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: کمک‌های مؤمنانه یکی از حرکت‌های مردمی و ماندگار این روزهای مردم ایران است که در دنیا بی‌مانند است. 

وی اظهار کرد: در این روزهای کرونایی یکی از کارهای ماندگار و مهم برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور است که نشان‌دهنده حس همدلی و مشارکت مردم است.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: سخنان رهبر انقلاب برای عبور از سختی‌ها همواره گره‌گشا بوده است و در این وضعیت سخت کرونایی هم باید به کمک فقرا و نیازمندان بشتابیم لذا رزمایش کمک مؤمنانه در ماه محرم وصفر تداوم خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: از همه خیرین تقاضا دارم که در این میدان با قدم‌های استوار وارد شوند و کمک‌های مؤمنانه خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha