دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی و رونمایی از کتاب «شهد شهادت»، گفت: پیرغلامان حسینی سرمایه عظیمی برای قزوین کهن محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در قزوین امروز مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) و رونمایی از کتاب شهد شهادت با نماینده ولی فقیه در استان به همت شهرداری قزوین برگزار شد.  

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم، اظهار کرد: پیرغلامان، بزرگانی هستند که شعائر امام حسین(ع) را زنده نگهداشته‌اند و سرمایه بزرگی برای قزوین کهن محسوب می‌شوند.  

وی تصریح کرد: همه دست به دست هم دهیم تا شعائر اباعبدالله الحسین(ع) زنده بماند و به دیگران منتقل شود و تلاش کنیم از فرصت‌های معنوی که در اختیار داریم، برای تعظیم این شعائر بهره بگیریم و تحقق این هدف را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کنیم.  

امام جمعه قزوین به تشریح آرمان‌های امام حسین(ع) پرداخت و افزود: اباعبدالله الحسین(ع) فرمود "هیچگاه برای مقام، دنیا و شهرت قیام نکرده‌ام بلکه برای اصلاح امور جدم که اصلی‌ترین آن امامت و ولایت است، قیام کرده‌ام".  

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: در حالی معاویه به منبر رسول خدا(ص) تکیه زده بود که نبی مکرم اسلام(ص) فرموده بود اگر دیدید معاویه بر منبر من تکیه زد، شکمش را پاره کنید. امام حسین(ع) از مردم گلایه می‌کند و می‌فرماید مردم این صحنه را دیدند اما کاری نکردند و در نهایت چنین جامعه‌ای به یزید مبتلا شد.  

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های آحاد جامعه این است که ولایت را پاس بدارند و جایگاه امامت و ولایت را تبیین کنند. امروز بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر تبیین جایگاه ولایت و امامت است که ان‌شاءالله همه از آن حمایت و حراست می‌کنیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه حریت یکی از مسائل مهمی است که هر انسانی به آن نیاز دارد، گفت: آزادگی و حریت یعنی پول و مقام معیار تصمیم‌گیری‌ها قرار نگیرد. امام حسین(ع) فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده و جوانمرد باشید تا خیر آزادگی و حریت شما به جامعه برسد که گوهر بسیار گرانبهایی است.  

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام علی(ع) فرموده خدا شما را آزاده آفریده است و مبادا آن را بفروشید؛ امروز بسیاری از آسیب‌ها، فسادها، رشوه‌ها، ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها از آنجایی است که آزادگی و جوانمردی نادیده گرفته شده و انسانیت زیر پا گذاشته شده است.  

وی تأکید کرد: آزادگی و حریت از شعائر امام حسین(ع) است و ما نیز تا می‌توانیم این شعائر را تبیین کرده و عظمت ببخشیم؛ همان طور که شهید چگینی در احیای شعائر الهی و امام حسین(ع) کوشید و همواره برنامه‌های پر محتوایی را در شهر قزوین برگزار می‌کرد.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha