جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آزادگان، جوانمردی را تفسیر و به سیره حضرت ابراهیم(ع) تأسی کردند و آن چیزی که شایسته این حرکت عظیم است، باید در حوزه تاریخ شفاهی و ثبت ایثار و از خودگذشتگی آنان انجام شود.

به گزارش خبرنکار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با تعدادی از آزادگان سرافراز استان قزوین به مناسبت سالروز ورود آزادگان با اشاره به خاطره‌ای از دیدار با اسرای عراقی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دیدار با تعدادی از اسرای عراقی در آبادان، به آن‌ها گفتیم که "شما اکنون تصور می‌کنید که روز اول اسراتتان است در حالی که ما گمان داریم روز اول آزادیتان است، چراکه شما تاکنون در اسارت صدام بودید و الان در مملکت ما میهمان و برادر ما هستید و اکنون که به کشور ما آمدید آغاز آزادی شما است".

امام جمعه قزوین افزود: رفتار رزمندگان نسبت به اسرای عراقی باعث شده که امروز روحیات و رفتار عراقی‌ها نسبت به ایرانیان تغییر کند و در ایام اربعین و ایام دیگر که به عراق می‌رویم نیز آن‌ها تمام خانه و زندگی خود را در اختیار ما می‌گذارند و این نتیجه رفتار و منش آزادگان است.

وی عنوان کرد: رفتارهایی که نظام جمهوری اسلامی براساس دین نسبت به اسرای عراقی داشته است و رفتارهای جوانمردانه‌ای که رزمندگان در جبهه‌ها با اسرا داشتند، بسیار اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: گویا این انقلاب برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت لازم بوده تا رزمندگان و آزادگان ما این سختی‌ها و مشکلات را متحمل شوند و اسارت مرحله‌ای بوده که باید از آن می‌گذشتیم و سرمایه‌ای بوده که باید آن را تحصیل می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورد شد: نتایج شکنجه‌های اسرا را امروز می‌بینیم که شخصیتی مانند سید حسن نصرالله در لبنان داریم و عبدالمالک حوثی در یمن قیام می‌کند و شیخ زکزاکی در آفریقا رهبر مردم مظلوم می‌شود.

وی با بیان اینکه شکر نعمت آزادگی این است که امروز فعال‌ترین افراد در انقلاب و نظام باشیم، تاکید کرد: باید ببینیم در گذشته در چه شرایطی بودیم و اکنون در چه شرایطی هستیم و ما به حال آزادگان که این آزادی، استقلال و اقتدار و عزت را به کشور ما بخشیدند نیز غبطه می‌خوریم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به واقعه کربلا گفت: در قیام عاشورا می‌بینیم که آنکه در کوفه اسیر شده ابن زیاد است و آنکه آزاده و حکمرانی می‌کند امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) است و کسی که در شام اسیر شده، یزید است برای اینکه اراده خدایی امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) حاکم است و آزادگان ما تربیت‌شدگان این مکتب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: سرمایه معنوی که آزادگان به دست آوردند باید به صورت جدی حفظ و ثبت شود، چراکه متاسفانه این سرمایه‌های مهم از دست می‌رود در حالی که این مطالب گنج ارزشمندی است که هیچ معادلی در دنیا ندارد و باید نوشته شود.

وی در پایان عنوان کرد: آزادگان، جوانمردی را تفسیر و به سیره حضرت ابراهیم(ع) تأسی کردند و آن چیزی که شایسته این حرکت عظیم است، باید در حوزه تاریخ شفاهی و ثبت ایثار و از خودگذشتگی آنان انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha