سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم سیاهپوشی بقاع متبرکه قزوین

حوزه/ آستان مقدس چهار انبیاء و امامزاده حسین(ع) قزوین امروز و فردا سیاهپوش می شوند.

حجت الاسلام احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مراسم سیاهپوشان آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین روز چهارشنبه ۲۹ مرداد هفته جاری رأس ساعت ۱۸ برگزار می شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین(ع) افزود: برنامه‌های ویژه‌ای از جمله خطبه خوانی خدام، سخنرانی اساتید حوزه علمیه قزوین و مداحی جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) برای مراسم سیاهپوشان در نظر گرفته شده است و همزمان با مراسم سیاهپوشان، پرچم آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین نیز تعویض خواهد شد. 

وی ادامه داد: مراسم عزاداری در دهه اول محرم از روز پنج شنبه هر شب با سخنرانی روحانیون فاضل استان و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) آقایان علی فرمانی و محمود امامی بعد از نماز مغرب و عشاء در این مکان معنوی برگزار می شود و تمامی نکات بهداشتی نیز زیرنظر ستاد مبارزه با بیماری کرونا رعایت خواهد شد.

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: در سال های گذشته برنامه هایی نظیر مراسم شیرخوارگان، ردپای سه ساله و «احلی من العسل»، در این آستان با حضور گسترده خانواده ها و عزاداران حسینی برگزار می شد ولی متأسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این برنامه ها را نخواهیم داشت و ان شاء الله دعا می کنیم که هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم تا بتوانیم دوباره در کنار هم این برنامه های فاخر را برگزار کنیم.

همچنین حجت الاسلام محمدامین صلح جو، مسئول امور فرهنگی آستان مقدس چهار انبیاء در گفت‌وگویی بیان داشت: مراسم سیاهپوشان آستان مقدس چهار انبیاء قزوین امروز ۲۸ مردادماه ساعت ۲۰ برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha