شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 914615
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نوای محرم

حوزه/ مدیر رادیو معارف به تشریح برنامه های این شبکه رادیویی در ماه محرم پرداخت و گفت: رادیو معارف در دهه محرم پیام‌های عاشورایی را در قالب برنامه های زنده و تولیدی به سمع مخاطبان این رسانه دینی می رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از پخش ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام خبر داد و اظهار داشت: رادیو معارف در دهه محرم پیام‌های عاشورایی را در قالب برنامه های زنده و تولیدی به سمع مخاطبان این رسانه دینی می رساند.

مدیر رادیو معارف راهبرد برنامه‌های محرم امسال این رادیو را حول موضوع چگونه زنده نگه داشتن یاد و نام قیام سیدالشهدا(ع) در سیره ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: در برنامه زنده صبحگاهی «حسینیه» به وجوه آن می پردازیم که این برنامه در دهه محرم از ساعت ۹:۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.

وی یکی دیگر از محورهای برنامه‌های محرم را استشهادات قرآنی حضرت سید الشهدا(ع) در حماسه عاشورا دانست که در برنامه «خورشید بر نی» به آن پرداخته می شود و بیان داشت: اساتیدی همچون آیت‌الله سید احمد خاتمی وحجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد به عنوان کارشناسان برنامه از ساعت ۱۹:۱۵ مهمان سوگواران حسینی خواهند بود.

کاویانی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله برنامه هایی که هر سال همزمان با ایام محرم تقدیم مخاطبان می شود؛ تحلیل نهضت سیدالشهداء با کارشناسی حضرت آیت الله جوادی آملی است که امسال هم به تبیین مباحث دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت و این برنامه هر روز ساعت ۶:۰۰ به روی آنتن می رود.

مدیر رادیو معارف یکی از مباحث مهمی که رسانه ملی باید به آن بپردازد را تبیین و تحلیل شبهات و ابهامات واقعه عاشورا دانست و افزود: برنامه «نقد و نظر» که هر روز ساعت ۱۴:۵۰ به روی آنتن می رود به این ضرورت مهم پاسخ می دهد.

وی همچنین از پخش برنامه «مشق عشق» خبر داد و گفت: این برنامه عرفان عاشورا را با نگاهی به منظومه گنجینه الاسرار عمان سامانی بررسی می کند و هر شب ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو معارف به روی آنتن می رود.

کاویانی در انتها زنده نگه داشتن قیام عاشورا را بسیار مهم دانست و ادامه داد: این رسانه دینی با پخش برنامه «حقیقت جاودان» به بررسی منازل و خطبه های حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه عاشورا می پردازد و ابعاد این قیام عظیم را هر روز ساعت ۱۶:۰۰ بازگو خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha