جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مراسم دهه اول محرم 99

حوزه/ تجمع و ازدحام دستجات عزاداری و نگرانی از بابت ایجاد مخاطره برای سلامتی عزاداران باعث شده تا برنامه دستجات عزاداری محلات قزوین که قدمت دیرینه در آیین های عزاداری ماه محرم دارد امسال بخاطر انتشار ویروس کرونا تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی کریمی، رئیس اداره اوقاف قزوین امروز در جلسه کار گروه نحوه برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم، در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین، گفت: باید اطلاع رسانی گسترده ای از سوی رسانه ها جهت تبیین نحوه عزاداری در سال ۹۹ صورت گیرد تا همه به وظیفه خود شناخت کافی پبداکنند.

وی افزود: خوشبختانه پیوست فرهنگی ماه محرم ابلاغ شده و شرح وظایف همه دستگاه های متولی مشخص شده است که باید طبق ضوابط عمل شود.

رئیس اداره اوقاف قزوین تصریح کرد: مردم ایران دلداده سیدالشهداء(ع) هستند و طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند به دستورالعمل های ستاد کرونا اهمیت داده شود، در این عرصه نیز  تلاش خواهند کرد تا نکات بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه قزوین جلسات منظمی با ائمه جماعات، مسئولین هیئت های مذهبی و هیئت امنای بقاع متبرکه در خصوص برگزاری مراسم دهه اول ماه محرم داشته و این جلسات با جدیت ادامه خواهد داشت.

هئیت های مذهبی به آیین نامه بهداشتی ستاد کرونا عمل کنند

 در ادامه حجت الاسلام میرزایی از مسئولین تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها  اداره تبلیغات اسلامی دستخوش تغییر شده و در این راستا طبق جلسات متعددی که با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، مسئولین هیئت های مذهبی و همچنین مداحان و روحانیون برگزار شده و برنامه و مصداق‌های عزاداری ارائه و بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصه گذاری اجتماعی تأکید شده است که همه ملزم به عمل به این مصوبات آن هستیم.

وی افزود: تجمع و ازدحام دستجات عزاداری و نگرانی از بابت ایجاد مخاطره برای سلامتی عزاداران باعث شده تا برنامه دستجات عزاداری محلات که قدمت دیرینه در آیین های عزاداری ماه محرم دارد امسال بخاطر انتشار ویروس کرونا تعطیل شود، چرا که صحت وعافیت مردم در اولویت برنامه ها قرار دارد.

اجرای آیین نامه بهداشتی در مراسم عزاداری

 در ادامه حجت الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین،  در این جلسه گفت: بسیاری از شیوه نامه ها و آیین نامه های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری از سوی دستگاه های متولی بیان اعلام می شود، ولی آنچه که مهم است شیوه اجرای آیین نامه هاست که مسئولین امر باید در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین، خاطرنشان کرد: در قسمت تبلیغ حوزه علمیه قزوین بسیاری از نیروهای طرح هجرت و امین را در اختیار داریم که جلساتی که با این عزیزان داشته و در رابطه با چگونگی برگزاری برنامه های مختلف باآنها صحبت شده است.

حجت الاسلام فغانی از کادر درمان در دوران مبارزه با این ویروس محوس و درمان بیماران قدردانی کرد.

قدردان رشادتهای رزمندگان و آزادگان سرافراز کشور هستیم

 در پایان مهندس افلاطونی، قائم مقام فرماندار قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس و فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان در اوج مظلومیت، سفیران و مبلغان عزت مردم ایران در قلب دشمن بعثی و قدرت های شیطانی بودند که پایداری، صبر و بصیرت خود در آن دوران را هم اینک به مثابه منشوری جاودانه و سرنوشت ساز فرا روی نسل امروز و فردای کشور در گذرگاه های پر فتنه و پر خطر قرار داده اند.

وی ادامه داد:  آزادگان با صبر و تحمل شکنجه‌های رژیم بعثی عراق، حماسه آفریده و نام خود را در تاریخ جاودانه کردند.

قائم مقام فرماندار قزوین با بیان شیوه های برگزاری مراسم دهه اول ماه محرم، عنوان کرد: شایسته است امسال نذورات حسینی در قالب کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا انجام شود.

وی اظهار کرد: در تمامی امور باید سیره نبوی، علوی، فاطمی و امام و رهبری را مد نظر و چراغ راه خویش قرار دهیم تا خروجی فعالیت‌ها مفید و تأثیرگذار باشد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha