جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احد عبداللهی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: مبلغان در تبلیغ و تبیین فلسفه قیام عاشورا از منابع معتبر و روایی بهره گیرند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی امروز در همایش توجیهی مبلغان طرح هجرت که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد، گفت: عزاداری محرم امسال متفاوت تر از محرم سال های گذشته برگزار خواهد شد و هیئات مذهبی، مبلغان و مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری ها را برگزار کنند.

وی بیان داشت: عزاداری های امسال در فضاهای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و... برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبلغان باید با تمام توان از ظرفیت معنوی ماه‌های محرم و صفر برای نهادینه کردن فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در تبلیغ مبلغان باید اهداف، فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) برای عزاداران تبلیغ و تشریح شود و اهدافی از جمله احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و استکبارستیزی در آن مشهود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه مبلغان باید در منابر خود شاخصه‌های دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را تشریح کنند، گفت: در این خصوص مبلغان باید با استناد به اهداف قیام عاشورا در بین مردم به بصیرت افزایی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید منابر خود را با مطالعه و آگاهی به مسائل روز و جامعه برگزار کنند، گفت: مبلغان باید با استناد به منابع معتبر و روایی اهداف نهضت امام حسین(ع) را برای عزاداران تشریح و جلوی هر گونه بدعت و تحریف را در عزاداری ها بگیرند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به تحریم‌های دشمنان، بیان داشت: مبلغان باید ضمن برشمردن توانمندی های متخصصان در تولید داخلی، استفاده از کالای ایرانی را نیز در جامعه تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بخشی از عزاداری ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصول کلی و سرفصل های تبلیغی در این فضا نیز زیر نظر متخصصان حوزوی به مبلغان آموزش داده می شود.

براساس این گزارش، همایش توجیهی مبلغان طرح هجرت استان لرستان که از سه روز پیش آغاز شده است، عصر امروز با آموزش اصول تبلیغ در فضای مجازی خاتمه می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha