پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ، امام جمعه اهواز ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با تأکید بر لزوم برگزاری مجالس عزاداری با رعایت ضوابط بهداشتی، گفت: باید متفاوت‌ترین محرم امسال را رقم زنیم و درعین‌حالی که ضوابط بهداشتی را رعایت می‌شود، مراسمانی سرشار از شور حسینی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در رابطه با نحوه برگزاری مراسمات عزاداری، با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهارداشت: باید متفاوت‌ترین محرم امسال را رقم زنیم و درعین‌حالی که ضوابط بهداشتی را رعایت می‌شود، مراسمانی سرشار از شور حسینی داشته باشیم.

وی خطاب به روحانیون و مبلغان، گفت: باید عقلانیتی که پشت تفکر حسینی خوابیده را برای جوانان توضیح دهید تا بفهمند که می‌توان مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای حقیقی برگزار شود.

امام جمعه اهواز، خواستار اتخاذ تدابیر و سناریوهای جایگزین برای برگزاری هرچه بهتر و ضابطه‌مند مراسم‌های عزاداری شد و تصریح کرد: امسال شکل و مدل عزاداری به دلیل شرایط کرونایی متفاوت‌تر است؛ منتهی با این پیوست که نباید در میدان طراحی شده دشمن برای دو قطبی سازی میان مردم، قرار گرفت! که لازم است با مواجهه هوشمندانه و اخلاقی، دشمن را نا امید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با تأکید بر اینکه سختی برگزاری مجالس عزاداری نباید مانع از برگزاری آن شود، گفت: ایده یابی و ابتکارات و خلاقیت‌ها، همگان باید به میدان بیایند و زمینه یک عزاداری متفاوت با شرایط خاص، فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه اقامه عزاداری باید نماد عقلانیت دینی و هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی ملت ایران باشد، پیرامون سفره احسان حسینی، گفت: پیشنهاد می‌کنم اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) یا به شکل بیرون بر یا توزیع اقلام غذایی خشک باشد.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا می‌تواند در دسته‌های کوچک‌تر اما در فضای باز باشد، گفت: با توجه به اینکه امسال نماز مذکور در فضای باز برگزار می‌شود، از قبل به همدیگر اطلاع دهید و حلالیت بطلبید.

وی با تأکید بر اینکه عزاداری حسینی امسال باید برجسته‌تر از سال‌های گذشته باشد، تصریح کرد: مجالس و روضه‌های خانگی را می‌توان در حیاط یا پشت‌بام منازل برقرار کرد؛ همچنین امروز باید به گونه‌ای باشیم که درب هر خانه‌ای یک پرچم نصب شده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، پیرامون تکایای عزاداری بیان کرد: تکایا نیز می‌تواند برقرار باشد! اما با مدلی دیگر و در ضمن ضوابط بهداشتی تا هم عزای اباعبدالله الحسین(ع) اقامه شود و هم سلامت هیچ شهروندی به خطر نیافتد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، خطاب به فرمانداران و امامان جمعه، گفت: امسال باید دست در دست همدیگر دهیم و فرامین مقام معظم رهبری و مرجعیت اجرایی شود که در این راستا هیئات مذهبی و بچه مسجدی‌ها، باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به حول قوه الهی پررنگ‌ترین و برجسته‌ترین عزاداری اباعبدالله الحسین را برگزار کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha