جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنرانی غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم فروش با انتقاد از «وزارت صمت» به دلیل عدم همکاری با هیئات مذهبی، گفت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های انجام شده، تاکنون همکاری لازم برای تهیه ماسک و ارزاق مردمی با قیمت دولتی جهت توزیع در مراسمات عزاداری صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، رییس تبلیغات اسلامی اهواز، در نشست هماهنگی برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد و حسینیه‌های خوزستان، با بیان اینکه مراسمات عزاداری را به دو بخش تقسیم‌بندی کرده‌ایم، اظهار داشت: بخش اول مراسمات سینه‌زنی و زنجیرزنی است که با رعایت فاصله‌گذاری فردی در اماکن روباز یا دارای سقف بیش از ۸ متر برگزار می‌شوند و بخش دوم نیز مراسماتی نظیر سخنرانی و روضه‌خوانی است که بصورت محدود در مساجد یا هیئات مذهبی اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به تعداد بالای مواکب عاشورایی در خوزستان، بیان کرد: می‌توان مواکب برپا باشند بدون اینکه چای و قهوه توزیع کنند. پیشنهاد ما بر تغییر رویکرد مواکب است؛ بدین شکل که به‌جای توزیع چای، بسته‌های فرهنگی و سلامتی به عزاداران ارائه کنند.

حجت‌الاسلام پشم فروش با بیان اینکه در حال آموزش مسئولین هیئات مذهبی هستیم، گفت: مدیریت تعزیه‌های سنتی را به شهرستان‌ها واگذار کرده‌ایم، اما همان‌طور که جناب آقای شریعتی اعلام کردند مراسم‌های تعزیه شوش و شادگان قابل اجرا نیست.

رییس تبلیغات اسلامی اهواز، در خصوص طبخ و توزیع غذای نذری، اظهار داشت: آن دسته از نذوراتی که صیغه نذر بر آنها جاری شده، می‌توانند با رعایت کامل ضوابط بهداشتی غذای نذری را در بسته‌بندی مخصوص میان مردم توزیع کنند، اما آن دسته از نذوراتی که قابلیت تبدیل دارند، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای غذای گرم، از بسته‌های خشک غذایی جهت توزیع در میان عزاداران حسینی استفاده کنند.

وی با اشاره به حرکت دسته‌جات عزاداری در دهه اول محرم، گفت: حرکت دسته‌جات عزاداری در دهه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و هر هیئت در محل خودش به اقامه عزای حسینی خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام پشم فروش در پایان با انتقاد از «وزارت صمت» به دلیل عدم همکاری با هیئات مذهبی، گفت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های انجام شده، تاکنون همکاری لازم برای تهیه ماسک و ارزاق مردمی با قیمت دولتی جهت توزیع در مراسمات عزاداری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha