پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نقش زن در خانواده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خرمشهر، گفت: اگر فرزندی اطاعت را در فضای خانواده یاد نگیرد، نمی‌تواند در اطاعت نسبت به امام زمانش ادای وظیفه مناسبی را نمایان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سرکار خانم عبداللهی، مدرس حوزه علمیه خرمشهر، در کارگاه خانواده و ولایت‌پذیری فرزندان، با اشاره معنا و مفهوم «ولایتمداری»، اظهارداشت: ولایت مداری یعنی اطاعت و مسئولیت‌پذیری از کسی که خوشبختی دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند؛ البته این اطاعت و مسئولیت‌پذیری باید همراه با شناخت و محبت نیز باشد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیه شریفه «أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» به‌صراحت دستور به ولایت‌پذیری و ولایت مداری داده است، گفت: با ولایت‌پذیری است که می‌توان یک جامعه قوی، منظم و متعهد داشته باشیم.

عبداللهی، با اشاره به شیوه‌های ارتباطی پدر با فرزندان، گفت: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی بیان می‌کنند «خدا رحمت کند کسی که فرزندش را در نیکی کردن به خودش کمک کند»؛ پس با توجه به این حدیث شریف درمی‌یابیم که پدران باید فرزندان خود را در امور مختلف با خود همراه کنند.

این استاد حوزه، اضافه کرد: دلیل غربت امام علی(ع)، دلیل تنهایی امام حسن(ع) و دلیل مظلومیت امام حسین(ع) و سایر اهل‌بیت(ع) همین مسئله اطاعت و ولایت مداری است.

وی در پایان اظهارداشت: اگر فرزندی اطاعت را در فضای خانواده یاد نگیرد، نمی‌تواند در اطاعت نسبت به امام زمانش ادای وظیفه مناسبی را نمایان کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha