شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: در کردستان محبت به اهل بیت(ع) یک محور و باور مشترک بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سید محمد سادات ظهر امروز در همایش رؤسا و رابطین ستاد بازسازی عتبات و عالیات و مدیران موکب های اربعین حسینی کردستان، گفت: هر ساله در چنین مواقعی جلساتی برای هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم های محرم و صفر در استان کردستان برگزار می گردد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان افزود: حفظ شئونات محرم و جایگاه این ماه بزرگ با خون و گوشت هر ایرانی عجین شده است که این نشان دهنده محبت ملت ایران به اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که امروز مکتب امام حسین(ع) مرزهای تاریخی و جغرافیایی را درنوردیده است، ادامه داد: با وجود تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن نام و یاد اهل بیت(ع)، شاهدیم که روز به روز بر عظمت این خاندان افزوده می شود که این برکات الهی است.

حجت الاسلام سادات افزود: با وجود اینکه امسال بیماری کرونا برخی از مراسم های معنوی و دینی ما در محرم و صفر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، ولی برای حفظ این میراث معنوی و دینی برنامه های جایگزین بسیاری در دستور کار داریم.

وی گفت: تا زمانی که سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت نرسیده بودند کسی نمی دانست که ایشان از بنیانگذاران ستاد عتبات عالیات بودند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: در کردستان محبت به اهل بیت(ع) یک محور و باور مشترک بین شیعه و سنی است.

حجت الاسلام سادات اظهار کرد: استان کردستان در اربعین سال گذشته بیش از ۲۰ موکب داشت که این تعداد رتبه خوبی در کشور محسوب می شود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان نذورات در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده و ۱۴۰ درصد تعهد ابلاغی از تهران تأمین و موکب‌های کردستان نمونه و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha