پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای اجرای ۴۰ برنامه شاخص در دهه بصیرت در سطح استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام سیدمحمد سادات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به برخی از برنامه های دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: مردم در فتنه ۹ به خوبی دانستند که دعوا، دعوای جناح های سیاسی نیست و اساس اسلام مورد هجمه قرار گرفته، بنابراین وارد میدان شدند و بساط فتنه گران را جمع کردند و در واقع انقلاب در یوم الله ۹ دی که روز بصیرت نام گرفت، واکسینه شد.

وی ادامه داد: در حماسه ۹ دی برخی از خواص جامعه ثابت کردند که فرسنگ ها از عوام عقب تر هستند و عامه مردم به مراتب جلوتر از این خواص حرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل رهبری و ولایت در دی ماه سال ۸۸ بیان کرد: در کنار گرامیداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت، ایام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری یک مکتب بودند، لذا این ایام بهترین فرصت برای تبیین زندگی شهید سلیمانی و سلوک و سبک این شهید بزرگوار برای نسل جوان است.

این مسئول فرهنگی به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: دهه بصیرت فرصتی برای تبیین سیره و سلوک این بانوی بزرگ اسلام است که درسهای بزرگی برای بانوان ما دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: ایام اربعین شهادت دانشمند هسته ای؛ شهید فخری زاده را پیش رو داریم. این حادثه نشان داد دشمنان همواره نسبت به پیشرفت های انقلاب و جامعه ما حساس هستند.

وی با اشاره به اینکه در دهه بصیرت، قیام ۱۹ دی مردم قم را داریم، گفت: برای بزرگداشت این ایام شورای تبلیغات اسلامی استان کردستان برنامه های بسیاری با همکاری دستگاه و ادارات دولتی در دستور کار دارد.

حجت الاسلام سادات افزود: بیش از ۴۰ برنامه شاخص پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش گرامیداشت یوم الله ۹ دی ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: از دیگر برنامه های این دهه، نشست بصیرت فاطمی ویژه بانوان، نشست های تخصصی پیرامون ایام دهه بصیرت در صداوسیما و خبرگزاری ها با حضور کارشناسان و شخصیت های سیاسی و مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه سبک زندگی و مکتب شهید سلیمانی برگرفته از وصیتنامه این شهید است.

حجت الاسلام سادات، به فضاسازی محیطی و تبلیغی از سوی ادارات و سازمان در دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: برگزاری شب شعر ویژه «سردار دلها» با حضور شعرای مطرح استانی و کشوری، افتتاح ده ها پروژه عمرانی، کمک های مومنانه و... از دیگر برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کردستان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در پایان عنوان کرد: از خبرگزاری حوزه که نقش مهمی در بازتاب اخبار، رویدادها و برنامه های مذهبی و دینی در سطح استان کردستان دارد، تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha