پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امروز برای پیشبرد برنامه های فرهنگی چه در سطح کشوری و چه در کردستان نیازمند تعامل و همراهی دیگر نهادهای فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید محمد سادات امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اظهار داشت: جایگاه کتابخانه ها در بین جامعه بسیار مهم و استراتژیک است، لذا باید توجه و نگاه ما به این اماکن علمی بیشتر از پیش شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: خوشبختانه در خود استان افراد بسیاری داریم که علاقه مند به مطالعه هستند، ولی با این اوصاف میانگین سرانه مطالعه در کردستان نسبت به کشور پایین تر است.

این استاد حوزوی بیان کرد: برای استمرار حرکت رو به جلو نهادهای فرهنگی به مانند کتابخانه ها و... لاجرم باید از حمایت های دولتی و غیردولتی استفاده کنیم، لذا از مسئولان درخواست داریم که در بحث فرهنگی هزینه کنند.

حجت الاسلام سادات ادامه داد: کتاب در اسلام از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است، لذا معجزه حضرت محمد(ص) قرآن کریم است، کتابی که روشنی راه همه ما مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امروز برای پیشبرد برنامه های فرهنگی چه در سطح کشوری و چه در کردستان نیازمند تعامل و همراهی دیگر نهادهای فرهنگی هستیم.

در ادامه این نشست، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: اولین و اساسی ترین کار کتابخانه ها، ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است و همه ما در این اداره به دنبال رسیدن به این مهم هستیم.

مخدومی افزود: در حال حاضر ۸۰ کتابخانه عمومی در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد کتابخانه، ۵۰ باب آن به صورت نهادی و ۳۰ باب دیگر به صورت مشارکتی اداره می شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ادامه داد: طبق آخرین آمار ۵۰ هزار نفر از مردم استان کردستان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

مخدومی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین در ۸۰ کتابخانه عمومی بیش از ۸۰۰ هزار نسخه کتاب موجود است که امیدواریم این تعداد با حمایت دولت و سایر نهادها افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha