پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدموسی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: زمانی که تفکر و باور «سکولاریسم» در حوزه ها نهادینه شود، باید گفت که دیگر آن زمان کارکرد دینی، مردمی و مذهبی حوزه های علمیه از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سید موسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: کرونا یک معضل جهانی است که اکنون به معنای واقعی زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و بعد از جنگ جهانی دوم بزرگترین بلا برای جهان بشریت محسوب می شود. با این وجود باید از وضعیت کنونی که محدودیت برای همه ما ایجاد کرده است، فرصت سازی کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: این روزها که بیشتر ما به علت کرونا خانه نشین شده ایم، بهترین فرصت برای انس مجدد با قرآن کریم و خواندن کتب دینی و سایر آثار ادبی و فرهنگی است.

وی عنوان کرد: طلاب و روحانیون با حضور جهادی خود در این چند ماه چهره ای درخشان و مردمی از خود در امر مبارزه با کرونا و حضور در رزمایش کمک مؤمنانه نشان دادند که البته این حضور طلاب در میدان عمل، بخشی از وظایف طلاب و حوزویان می باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به نزدیکی پنجم مردادماه، سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در کشور، عنوان کرد: نماز جمعه سنگر عبادی و سیاسی امت اسلام است و این جایگاه در منظر اسلام بسیار رفیع و تأثیرگذار است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نماز در دین اسلام دارای جنبه های متنوعی است، بیان کرد: نماز جمعه همان طوری که دارای اجر بسیاری نزد خداوند متعال است، بازخوردهای بسیار مثبتی برای جامعه اسلامی دارد، زیرا این گردهمایی معنوی 1400 سال است که مسلمین را مانند برادر گرد هم جمع می کند که این خود یک همایش بزرگ در جهان اسلام محسوب می شود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با انتقاد از سخنان نسجیده برخی از شخصیت های داخلی در این روزها، گفت: امروز ایران اسلامی جدای از دوستان زیادی که در جهان دارد، دشمنان بسیاری نیز در کمین دارد، لذا باید همه ما در گفتار و کردار خود بسیار بابصیرت عمل کنیم تا زمینه شادی دشمنان را فراهم نیاوریم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: طلاب و روحانیون باید به خوبی تحرکات مشکوک در حوزه را رصد کنند و اجازه نفوذ مکتب ها و ایسم های منحرف و ضاله به مکان مقدسی همانند حوزه علمیه را ندهند.

حجت الاسلام محمودی در پایان گفت: بی شک زمانی که تفکر و باور «سکولاریسم» در حوزه ها نهادینه شود، باید گفت که دیگر آن زمان کارکرد دینی، مردمی و مذهبی حوزه های علمیه از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha