سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
انتظااری

حوزه/ امام خمینی (ره) درباره حوزه های علمیه می فرمایند «حوزه علمیه باید در جامعه خود را نشان دهد» که این بدان معناست که حوزه های علمیه با جریان سکولار در عمل به شدت مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور حجت الاسلام  والمسلمین نادر رنجبر، مدیرحوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه قروه و جمعی از اساتید حوزوی، پیش از ظهر امروز مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه این شهرستان برگزار گردید.

طلاب در مسیر آرمانهای انقلاب حرکت کنند

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در این مراسم ضمن تبریک این انتصاب به حجت الاسلام هادی انتظاری، گفت: وظیفه همه طلاب این است که با روحیه ای انقلابی در مسیر انقلاب و آرمان های آن حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: یکی از ویژگی های طلاب انقلابی، حضور مستمر و همیشگی آنان در کنار مردم و جامعه است که نمود این امر را در امدادرسانی طلاب و روحانیون در حوادث طبیعی و... به عینه مشاهده شده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: به شما طلاب گرامی اعلام می کنم که هرگز ارتباط خود را با اساتید قطع نکنید و اجازه دهید که تعامل سازنده همیشه بین طلبه و استاد برقرار باشد زیرا طلاب زمانی می توانند موفق باشند که از مشورت ها و رهنمود های اساتید خود استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: همچنین از اساتید و معاونین و کادر مدرسه علمیه  قروه می خواهیم که با مدیر جدید نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: از حجت الاسلام انتظاری، مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) درخواست داریم که ارتباطات خود را با امام جمعه محترم این شهرستان؛ حجت الاسلام عابدین رستمی بیشتر و منظم تر کنند، زیرا این ارتباطات و تعاملات زمینه ساز خیر و برکت هم برای حوزه و هم برای شهرستان خواهد بود.

حوزه سکولار نمی خواهیم

حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه شهرستان قروه نیز در این جلسه اظهار داشت: علما و بزرگان دین همواره در راه خدا و اعتلای اسلام جان و مال خود را فدا کردند و نمونه عینی آن حضور پرشور علما و روحانیون در مبارزه با رژیم ستم شاهی بود.

امام جمعه قروه ادامه داد: ما حوزه سکولار نمی خواهیم. امام خمینی (ره) درباره حوزه های علمیه می فرمایند «حوزه علمیه باید در جامعه خود را نشان دهد» که این بدان معناست که حوزه های علمیه با جریان سکولار در عمل به شدت مخالف هستند.

حجت الاسلام رستمی در ادامه به سوابق علمی و دینی حجت الاسلام انتظاری؛ مدیر جدید مدرسه علمیه قروه اشاره کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه هرگز و در هیچ زمانی از جمعه جدا نبوده و نیستند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام هادی انتظاری، مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که در امانت نباید خیانت کرد لذا از خداوند متعال می خواهیم که ما را در راه خدمت به دین یاری کند و ما را هرگز در این مسیر تنها نگذارد.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه امروز با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در مدرسه علمیه قروه برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha