جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتباط تصویری نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: نمایندگان مجلس باید به جای دسته بندی های سیاسی و تسویه حساب های سیاسی و جناحی اولویت کار خود را اقتدار نظام و ارتقای سطح معیشتی و اقتصادی کشور و مردم قرار دهند.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم، عنوان کرد: در سخنانی که معظم له خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم فرمودند نکات بسیاری نهفته بود که هر کدام از این نکات برای آینده این نظام حیاتی است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در کلام ولایت بعینه شاهد بودیم که ایشان به خوبی اوضاع مجلس یازدهم را رصد نموده اند و نقاط قوت و ضعف این مجلس را در کلامشان بیان کردند.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: توجه به بسیاری از مسائل کلان کشوری از جمله اقتصاد، فرهنگ و... بخشی از سخنان معظم له در این سخنرانی تاریخی و تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم یکی دیگر از دغدغه های رهبری در سخنرانی اخیرشان بود، گفت: امام خامنه ای به صراحت راهکارها را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دادند و به صراحت از نمایندگان خواستند که به جای حاشیه به اصل کار خویش که همان اصلاح وضعیت کنونی است، بپردازند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جناح بازی سم مجلس شورای اسلامی است، عنوان کرد: مجلس نشینان باید به جای دسته بندی های سیاسی و خدایی ناکرده انتقام گیری های سیاسی و جناحی اولویت کار خود را اقتدار نظام و ارتقاء سطح معیشتی و اقتصادی کشور و مردم قرار دهند.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات رهبری از حوزه های علمیه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به انقلابی ماندن حوزه های علمیه اصرار دارند که این اصرار بی دلیل و حکمت نیست.

وی ادامه داد: ایستایی و سکون در حوزه های علمیه نه تنها باعث ناکارآمدی این مراکز دینی در جهان اسلام می شود، بلکه راه را برای ورود جریان های لیبرال و سکولار باز خواهد گذاشت.

این استاد حوزه علمیه گفت: بنابراین اگر طلبه و حوزه از روحیه انقلابی برخوردار باشند، دیگر جایی و فرصتی برای ورود «ایسم» های غربی و مادی‌گرایانه وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha