پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ یکی از مباحث فرهنگی که از دغدغه های نظام است و باید مجلس اهتمام جدی به آن داشته باشد، فرهنگ حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع مقوله فرهنگ و تأکید رهبر انقلاب به مجلس در ارتباط با اهمیت این موضوع، گفت: یکی از وظائف مهم مجلس شورای اسلامی، تدوین قوانین و نظارت بر اجرا است. ما در مباحث فرهنگی چالش هایی در اجرا داشته ایم، اما مجلس یازدهم وظیفه دارد این چالش ها را بررسی، قوانین را تدوین و بر تحقق قوانین هم نظارت داشته باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: یکی دیگر از چالشهای ۴۰ سال گذشته، بحث جمعیت است. در این رابطه حوزه و دانشگاه نسبت به دغدغه رهبر انقلاب در این موضوع فعالیت های خوبی داشته و مجلس هم دنبال بررسی آن است و حتی لازم است این طرح را بررسی کند و به رفع دغدغه جمعیت کشور بپردازد.

جمعیت و دغدغه سیاست کلی آن

این استاد حوزه اظهارداشت: اگر تا ۲۰ سال آینده مشکل جمعیت را حل نکنیم، دیگر کاری نمی توانیم انجام دهیم و کارشناسان معتقدند این فرصت مهم و طلایی ۲۰ ساله پیش روی ما باید تضمینی بر حل مشکل جمعیت کشور باشد.

وی بیان داشت: مجلس در تدوین وتصویب قانون جمعیت که می تواند دغدغه کاهش جمعیت را برطرف کند، نباید کوتاهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: بحث دیگر نظارت مجلس یازدهم است. طرح ۲۰۳۰ که نقشه استعمار برای استحاله فرهنگی نظام جمهوری اسلامی طراحی شده است، با توجه با ممنوع بودن ولی گزارشاتی بر اجرای این نقشه شوم از سوی افراد درحال پی گیری است. مجلس شورای اسلامی باید برابر این استحاله فرهنگی  بایستد و اجازه ندهد  این نقشه شوم بر نظام آموزشی ما تحمیل شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: معتقدیم که نظام فرهنگی دینی به گونه ای است که به خوبی می تواند نسل و قشر جوان ما را در مدار صحیح جامعه تربیت کند و نیازی به مؤلفه های تربیتی استکبار نداریم و ما هم با وجود منابع غنی دینی نمی توانیم دست از ارزشهای الهی خود برداریم.

این استاد حوزه اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی یازدهم باید طوری بر بحث طرح شوم ۲۰۳۰ نظارت کند، که هیچ کس به خود اجازه اجرای آن را ندهد. این رسالت مهم مجلس یازدهم است.

رفع دغدغه فرهنگ از سوی مجلس

وی بیان داشت: یکی از مباحث فرهنگی که از دغدغه های نظام است و باید مجلس  شورای اسلامی اهتمام جدی به آن داشته باشد، فرهنگ حجاب و عفت است؛ ابتذال از برنامه های غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی است. غرب دنبال این است با فرهنگ ابتذال به مقابله با فرهنگ اسلام ناب بپردازد و تا کنون چنین بوده و الان هم است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در همین رابطه بسیاری از کشورهای اسلامی را از طریق فرهنگ ابتذال از بین برده و تاریخ فرهنگ اسلام را در آن کشورهای اسلامی درهم پیچیده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: مجلس باید در تصویب طرح عفاف و حجاب آنگونه که شایسته نظام جمهوری اسلامی است اهتمام جدی داشته و براجرای آن در نظام به درستی نظارت کند.

این استاد حوزه اظهارداشت: اگر مجلس شورای اسلامی چالش های ۴۰ ساله کشور را در ابعاد فرهنگی از لحاظ زیر ساخت های قانونی تأمین کند و نظارت برتحقق اجرا داشته باشد، قطعا بخش وسیعی از رسالت خود انجام داده و توانسته دغدغه رهبر انقلاب و نظام اسلامی را در بحث فرهنگی برطرف کند.

نقش حوزه در بحث فرهنگ

وی بیان داشت: حوزه علمیه به دولت و مجلس و قوه قضائیه اعلام کرده، آماده هر نوع همکاری در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و ... است. امروز در حوزه علمیه با تخصصی شدن علوم مختلف و حوزوی در موضوعات اقتصاد اسلامی، حجاب و عفاف و سبک زندگی، جمعیت و وجود انجمن های علمی و مراکز تخصصی و برخوردار از کارشناسان وسیعی برای کمک و تعمیق بخشی حتی در ابعاد مختلف فرهنگ دینی است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه گفت: اگرچه در مجلس تعدادی روحانی است، اما این بحث جدای از ظرفیت حوزه است. مجلس می تواند با تشکیل کارگروه های مشترک از دانشگاهی و حوزوی و در ابعاد مختلف فرهنگی در تدوین قوانین و نظارت صحیح بر تحقق قوانین کمال استفاده را بکند و حوزه هم این آمادگی را از گذشته اعلام کرده است.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha