چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب در بحث برپایی مجالس عزای حسینی فصل الخطاب است، گفت: می توان در عین برپایی مجالس عاشورا و بیان مواعظ و جملات حکمت آمیز اهل بیت(ع)، سلامت مردم را نیز حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: رهبر انقلاب نیز در این باره فرمودند: «من در قضیه عزاداری سیدالشهدا(ع) در محرم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستم» و لذا فرمایش رهبر انقلاب فصل الخطاب است.

وی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد که در هر مکانی که امکان برگزاری مجالس عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وجود داشته باشد، عزاداری صورت بگیرد، البته مشروط به این که افراد ماسک بزنند و اگر احساس می کنند که بیماری دارند وارد جلسات عمومی نشوند.

حجت الاسلام گرجی با بیان این که مردم ما عاشق امام حسین(ع) هستند و این عشق را سال ها در قلب و جان خود داشته اند، گفت: مردم در این مجالس موعظه، صبر، ادب، تواضع، احسان، گذشت، محبت و خانواده داری را می آموزند، لذا باید ببینند شرایط مکانی که در آن مجلس برگزار می کنند چگونه است و اگر شرایط مکان به نحوی است که می توانند بهداشت را رعایت کنند مجالس عزاداری را برپا نمایند.

کارشناس دینی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام توزیع نذورات و پذیرایی در مجالس عزای حسینی، تصریح کرد: هیئت ها پذیرایی را بعد از این که افراد می خواهند بروند به عنوان غذای بیرون بر توزیع کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز از شبکه گسترده اینترنت می توان استفاده کرد و مداحان و سخنرانان توانمند همان گونه که در رسانه ملی سخنرانی علما در جوار حرم های شریف به صورت زنده پخش می شود می توانند از فرصت شبکه های اجتماعی استفاده کرده و آزادگی و ارزش های حسینی را تبیین کنند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به بیانات مراجع عظام تقلید در مورد نحوه برپایی مجالس عزاداری در ایام کرونایی، عنوان کرد: این الگویی است که می توان در عین برپایی مجالس عاشورا و عرض ارادت و بیان مواعظ و جملات حکمت آمیز اهل بیت(ع) سلامت مردم را نیز حفظ کرد.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha