یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مقداد یعقوبی مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه حفظ کرامت مجالس عزای محرم باید در اولویت باشد، گفت: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا همانند سال های گذشته، عزاداران نمی توانند بصورت فشرده در کنار هم باشند، لکن رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

حجت الاسلام مقداد یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دقت بیشتر در مبارزه با بیماری کرونا در هیئات مذهبی، اظهار داشت: رعایت سلامت روح و روان در منابع دینی مورد تأکید قرار گرفته و اثر مستقیم در سلامتی سایر اعضای خانواده و اطرفیان دارد. 

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب ادامه داد: حال که دشمنان دین خدا از تبلیغات مسموم علیه دین و مذهب کوتاهی نکرده، لکن این روزها با سوء استفاده از شیوع ویروس منحوس، سعی در کمرنگ نمودن جلسات محرم دارند، بر ماست که با عمل به وظیفه، نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: با مدنظر قرار دادن فرامین رهبری حکیم و دستورات ستاد ملی کرونا در خصوص نحوۀ برپایی محافل سوگواری ماه محرم، در عمل مبلغ رفتار صحیح محبان حسینی(ع) باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه حفظ کرامت مجالس عزای محرم در اولویت باشد، ادامه داد: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا همانند سال های گذشته، عزاداران نمی توانند بصورت فشرده در کنار هم باشند، لکن رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: گرچه موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از سرایت ویروس منحوس برای سلامت عزداران الزامی است، لکن باید هوشیار بود که عده ای فرصت طلب به بهانه های واهی به دنبال تعطیلی مجالس عزا نباشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب اظهار کرد: مسئولین هیئات و دسته‌جات سوگواری در ایام محرم حسینی(ع) با هماهنگی های لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و نهادهای مربوطه، مجلسی در شأن شهدای کربلا و تضمین کنندۀ سلامت عزاداران برپا کنند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: در عین حالی که با توجه به تذکرات بهداشتی، برخی اماکن لزوم به بازگشایی ندارند و باز هستند و همچنین برخی سفرهای بی مورد که تلفاتی را بدنبال دارد و کسی هم ایرادی نگرفته، اما برخی مغرضانه و به بهانه های واهی، پیگیر کم‌رنگ کردن مجالس عزا هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha