چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مقداد یعقوبی مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب گفت: نهضت مهدوی نیاز به اسباب و عواملی دارد که مهمترین آن به دست آوردن معرفت حسینی با تبعیت محض از فرامین امامین انقلاب است.

حجت الاسلام مقداد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در حقیقت راهپیمایی اربعین به نوعی پرورش روح و روان انسانها است، اظهار داشت: شور اربعینی نه فقط در بین مسلمانها، بلکه در میان آزادگان عالم، هیجانی به وجود آورده که دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) را به وحشت انداخته است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب ادامه ادامه داد: رستاخیز عظیم عاشورا نقطه عطفی بود که حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر جبهه باطل برای احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد که راهپیمایی اربعین جلوه ای از آن است.

وی تصریح کرد: آنچه که راهبرد اصلی و نقشه راه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم الشأن و سربلندی ملت انقلابی در دفاع مقدس و راه حل مشکلات اعم از تهدید، تحریم، و تطمیع دشمنان، تمسک به فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) که آزادگان عالم و در رأس آنها رهبر استقلال طلب هندوستان را مجذوب خود کرد، تا کشورش را از چنگال انگلیس نجات دهد، تأسی به روحیه عزتمندی و دوری از ذلت پذیری بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب گفت: نهضت مهدوی نیاز به اسباب و عواملی دارد که مهمترین آن به دست آوردن معرفت حسینی با تبعیت محض از فرامین امامین انقلاب است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: گرد هم آمدن آزادگان دنیا در کربلا از هر دین و اعتقادی در ایام اربعین، تداعی حضور وهب، یار مسیحی حسین بن علی(ع)، برای لبیک به ندای « هّل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی»، امام عاشقان است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب خاطر نشان کرد: مسئولین فرهنگی، اهل فکر و سیاسیون که سخن از مهندسی فرهنگ و تعالی درخشان برای ایران اسلامی دارند، بدون تکیه بر مفاهیم عاشورایی و عزتمندی در برابر دشمنان و قطع امید از اردوگاه باطل، مشکلات را برطرف نخواهند کرد.

وی در پایان گفت: اعتقاد محکم و فهم صحیح امامین انقلاب به راه و هدف سرور آزادگان عالم، برخلاف کسانی که درس کربلا را « تعامل و مذاکره؟! » می دانند، از تحریف واقعیات انقلاب عاشورا، به دور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه مدرسه آیت الله بروجردی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام... دست اندرکاران خبرگزاری حوزه علمیه کرمانشاه لطفا این خط را بخوانید شاید شما متوجه شدید بنده و سایر طلاب که یکساعت روش کار کردیم چیزی نفهمیدیم... با سپاس::: وی در پایان گفت: اعتقاد محکم و فهم صحیح امامین انقلاب به راه و هدف سرور آزادگان عالم، برخلاف کسانی که درس کربلا را « تعامل و مذاکره؟! » می دانند، از تحریف واقعیات انقلاب عاشورا، به دور است.
  • فراجناحی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    نظام الدین آل آقا از پیشکسوتان تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه امروز دار فانی را وداع گفت .شادی روحش صلوات