پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روضه خانگی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با برگزاری مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) به هیچ عنوان نباید سستی داشته باشیم ولو اینکه مجلس به صورت بسیار محدود و با حضور جمعیت بسیار کم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در آستانه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز ماه محرم الحرام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دیده شده بعضی از افرادی که قصد برگزاری مجلس های عزاداری داشتند، نسبت به این موضوع سست شده اند، اظهار داشت: در ارتباط با برگزاری مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) به هیچ عنوان نباید سستی داشته باشیم ولو اینکه مجلس به صورت بسیار محدود و با حضور جمعیت بسیار کم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری را مردم می توانند با جمعیت های بسیار کم و حتی در بین اعضای خانواده برگزار کنند و به این طریق برکت وجود ذکر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در خانه های خود حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه لازم است حتما شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از کرونا را انجام دهیم، گفت: مردم روضه های خود را در فضاهای باز با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و در زمان های مشخص شده برگزار کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید، ولی حتما این مراسم ها در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه در گذشته حیاط حسینیه ها و برخی امامزاده ها را پوشش می کشیدند، عنوان کرد: امسال مساجد و حسینیه ها باید پوشش ها را بردارند که امکان رعایت کامل پروتکل ها فراهم شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اینکه ما هزینه های روضه را صرف کارهای خیر بکنیم اقدام خوبی است و می توان هزینه کارهای اضافی که در روضه ها انجام می دادیم را برای آزادی زندانیان و تأمین معیشت نیازمندان استفاده کنی»، این خیلی خوب است ولی نباید این کار منجر به لغو روضه شود چرا که روضه به تنهایی هزینه بالایی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال دور کردن مردم از مجالس عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: باید مراقب باشیم که در این شرایط در دام دشمن نیفتیم و خدای ناکرده مجالس عزاداری را به فراموشی نسپاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست از جمله در مراسم های نخل برداری و حرکت دسته های عزاداری و این چنین مواردی باید از برگزاری مراسم اجتناب کرد وگرنه مراسم هایی که امکان رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در آن وجود دارد را به هیچ عنوان نباید تعطیل کرد.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری برکت بسیار زیادی برای زندگی و خانه های ما دارد و از مردم می خواهیم در حالی که حتما نسبت به برگزاری مجالس عزاداری اهتمام دارند، حتما مسائل بهداشتی و دستورالعمل های اعلامی را هم به صورت کامل رعایت کنند چرا که رعایت این دستورالعمل ها و مسائل بهداشتی امروزه یک تکلیف شرعی و واجب است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز هر یک از ما می توانیم در منزل خودمان و با همسر و فرزندانمان اقدام به برپایی مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کنیم و بالاترین برکت را به خانه های خودمان بیاوریم.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha