جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به عنایت امام حسین(ع) و حضرت معصومه (س)، کاری کنیم که قم الگوی خوبی در کل کشور در زمینه رعایت مسایل بهداشتی و برگزاری پرشور عزای حسینی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص برگزاری مراسم های عزاداری دهه اول محرم امسال و برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور رعایت مسایل بهداشتی در این باره اظهار داشت: به برکت نام و یاد سیدالشهدا(ع) و به لطف هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی مسئولان کشوری و استانی و به ویژه همکاری خود مردم، دهه اول محرم امسال ضمن رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی، مراسم عزای حسینی را پرشور و بسیار باعظمت برگزار می کنیم.

وی افزود: در پی جلسات و نشست های مختلف اعم از عمومی و اختصاصی که با مسئولان محترم هیئات داشته ایم، همه بزرگواران متعهد به اجرای پروتکل های بهداشتی شده اند و از آن جا که اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم و صفر بر عهده سازمان تبلیغات گذاشته شده، لذا نهادها و دستگاه های مختلف در این راستا موظف به همکاری با سازمان تبلیغات در برگزاری هر چه بهتر و بهداشتی تر مراسم ها شده اند و انصافاً در این خصوص تعامل بسیار خوبی هم شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین گفت: طی روزهای اخیر خوشبختانه تقسیم وظایف خوبی صورت گرفته و ریز کارها و فعالیت ها مشخص شده است تا به یاری خدای متعال و عنایت امام حسین(ع) و حضرات معصومین(ع) بتوانیم با رعایت مسایل بهداشتی، مراسم های عزاداری را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص برگزاری مراسم ها با شیوه خاص امسال از سوی هیئات و تشکل های مذهبی در سطح استان ابراز داشت: با در نظر گرفتن نیازهای بهداشتی و مکان های مناسب، برنامه ریزی شده که هیئات از ظرفیت های موجود به لحاظ مکانی همچون مدارس، دانشگاه ها، زمین ها و سالن های ورزشی به خوبی استفاده کنند، ضمن آن که در زمینه اطلاع رسانی و بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه ها، اتفاقات خوبی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی همچنین افزود: از سوی دیگر به همت روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، محتواهای خوبی ارایه شده، ضمن آن که اطلاع رسانی های لازم در سطوح مختلف انجام شده و یا در حال انجام است تا در نهایت مردم به عنوان مخاطبان اصلی در جریان امور قرار بگیرند.

وی بیان داشت: بر اساس تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، هیئات موظف هستند که تعهد بدهند پروتکل های بهداشتی در مراسم ها رعایت می شود و به لطف الهی هیئتی ها همیشه در رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامتی مردم پیشتاز بوده اند و یقیناً محرم و صفر امسال بار دیگر این مساله را به اثبات می رسانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این انتظار نیز وجود دارد که مردم همچون گذشته و از ابتدای شیوع ویروس کرونا همراهی مناسب را با مسئولان و متولیان امور داشته و به خصوص در دهه محرم امسال در امر خیرات و نذر ماسک و نیز کمک به نیازمندان و طبقات ضعیف پیش قدم باشند.

وی افزود: مردم باید بدانند که خودشان صاحب هیئت هستند و لذا امکانات و لوازم مورد نیاز مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و آب بسته بندی شده و زیرانداز را با خود به همراه داشته باشند تا ان شاءالله مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مردم خودشان اصلی ترین آمر به معروف و ناهی از منکر و نیز مهم ترین مخاطب همین فریضه هستند، ضمن آن که به هر حال، رعایت ضوابط بهداشتی خودش دعوت به معروف مهمی است به خصوص در شرایط کنونی که حفظ سلامت مردم دارای اهمیت بیش از پیشی است. تذکر مردم نسبت به مسئولان در راستای برگزاری مطلوب مراسم ها در این باره حائز اهمیت است و این که خود مردم نسبت به کوتاهی ها و احیاناً تخلف ها نظارت و حساسیت داشته و موارد را به شکل حضوری و یا در قالب سامانه های پیامکی و تلفنی به مسئولان و نهادهای ذیربط منعکس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رونق بخشی به روضه های خانگی در محرم امسال گفت: واقعیت آن است که برخی از مردم به خاطر داشتن فرزندان خردسال و یا بیماری های زمینه ای و یا دلایل دیگر، امکان حضور در مراسم هیئات و تکایا را ندارند و لذا برای این منظور ما با زیرساخت هایی که در صدا و سیما و مجموعه های رسانه ای داریم به دنبال آن هستیم که مراسم های خاص رسانه ای برگزار شده و در ساعات خاص در شبانه روز در صدا و سیما و نیز فضای مجازی پخش شود.

وی افزود: همچنین به لطف الهی، در این روزها پویش های خوبی همچون نذر ماسک، سیاه پوش کردن و نصب پلاکارد و پرچم درب منازل و کوچه ها شکل گرفته که در این راستا ارگان هایی چون شهرداری با سازمان تبلیغات همکاری خوبی داشته اند.

وی در خاتمه با بیان این که احساس مسئولیت و جوشش درونی مردم در برگزاری مراسم های امسال همراه با رعایت کامل مسایل بهداشتی به حفظ و تعظیم شعائر مذهبی کمک شایان توجهی می کند، ابراز امیداواری کرد: به عنایت امام حسین(ع) و حضرت معصومه (س)، کاری کنیم که قم الگوی خوبی در کل کشور در زمینه رعایت مسایل بهداشتی و برگزاری پرشور عزای حسینی باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha