پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاه فضل

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه اصل جلسه عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود، گفت: هیئات مذهبی با تجمعات محدود باید عزاداری ها را درمکان‌های وسیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، شامگاه سه‌شنبه ۲۸ مرداد در جلسه بررسی ویروس کرونا در سالن دکتر قریب دانشگاه  علوم پزشکی کاشان گفت: مردم باید براساس سنت های قدیم در شرایط کرونایی روضه‌خوانی را در خانه های خود برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی ملی مبارزه با کرونا در شرایط کرونایی با اهداف امام حسین(ع) مخالف نیست بلکه به دلیل سلامت مردم با تجمعات مخالفت می کند، بیان داشت: کسانی که دغدغه عزاداری امام حسین(ع) را دارند به جای مخالفت با پروتکل های بهداشتی، راهکار جدید برای اهداف و عزاداری محرم ارائه بدهند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر حفظ جنبه شعائری عزاداری محرم، افزود: هیئات مذهبی با سیاهپوش کردن معابر، مساجد و تکایا باید شعائر عزاداری امام حسین(ع) را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حضور در مجلس عزاداری محرم به نیت شفا با توجه به شرایط کرونایی و انتقال ویروس جایز نیست، ادامه داد: حضور در مجلس روضه خوانی که سلامت انسان را با خطر مواجه کند با آموزه های دینی و عقلانی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم، خاطرنشان کرد: برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را در هیئات مذهبی رعایت نکنند از دیدگاه اسلام شرعی و قانونی است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در پایان با تأکید بر همکاری رؤسای هیئات مذهبی با کادر درمانی و بهداشتی در رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: نوع برخورد دستگاه های نظارتی و بهداشتی با تالارهای عروسی ها و عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم باید متوازن باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha