شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی مرادی

حوزه/امام جمعه بیجار گفت: مسئله ای که همواره مراجع و علما بر آن تاکید داشته و دارند این است که شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد، زیرا شعور حسینی زیرساخت شناخت کامل تر و بهتر از مکتب و نهضت کربلاست.

حجت الاسلام علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان بیان داشت: برگزاری مراسم های عزای حسینی یکی از دغدغه های مهم دوستداران اهل بیت علیهم السلام است، لذا باید همه با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی مجالس عزای حسینی به بهترین نحو ممکن اقدام کنیم.

امام جمعه بیجار ادامه داد: همه باید برای اینکه بهانه ای به مخالفان این مجالس و دشمنان اهل بیت(ع) ندهیم، نسبت رعایت پروتکل های بهداشتی توجه وافر و کافی داشته باشیم و فصل الخطاب خود را بیانات جامع مقام معظم رهبری بدانیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: با این وجود برخی از جریان های منحرف و افراطی مانند فرقه شیرازی و... با کمال بی خردی اعلام می کنند که عزاداران اگر در مجالس حسینی به کرونا هم مبتلا شوند، فدای امام حسین (ع) شده اند، کامل مردود است.

وی عنوان کرد: بی شک کسانی که مروج این افکار در بین عزاداران حسینی هستند در دو گروه جای می گیرند، یا اینکه سخنان آنها از روی بی آگاهی و ساده لوحی است و یا  پیش قراوان شیعه انگلیسی هستند، در هر صورت اینگونه افکار می تواند آسیب جدی به شئونات دینی وارد کند.

حجت الاسلام مرادی گفت: از سوی دیگر افکار افراطی یک توطئه بلندمدت و خطرناک را دنبال می کنند و آن چیزی نیست جز این که از اسلام یک چهره خشن و یک دین بی منطق به جهانیان معرفی کنند که این همان نقشه دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست ها و.... است.

امام جمعه بیجار گفت: از رسانه ها می خواهیم که در بحث برگزاری مراسم های محرم موضوع کرونا را همواره گوشزد نمایند تا عزاداران حسینی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقیق تر عمل کنند تا ان شاء الله سلامت عاشقان اهل بیت علیهم السلام تضمین شود.

این استاد حوزوی بیان داشت: مسئله دیگری که همواره مراجع دینی و علما بر آن تاکید داشته و دارند این است که شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد، زیرا شعور حسینی زیرساخت شناخت کامل تر و بهتر از مکتب و نهضت کربلاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha