جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: یکی از مسائلی که هر ساله توسط مراجع عظام و علمای دین یادآوری می شود، دوری هیئات و تشکل های مذهبی از افراط و تفریط است، زیرا اسلام دین اعتدال است و تندروی در آن محلی از اعراب ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در نشست با جمعی از متویان و مسئولان هیئات و تشکل های مذهبی، بیان داشت: محرم و صفر دو ماه سرنوشت ساز در تاریخ اسلام هستند که اگر این دو ماه نبودند بی شک در همان زمان هم اسلام از مسیر خود منحرف می شد و هم اینکه امروز اسلامی تحریف شده داشتیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: امسال با وجود وضعیت ویژه ای که در جامعه داریم، مجالس عزاداری های محرم نسبت به ادوار گذشته تفاوت های فاحشی خواهند داشت.

این استاد حوزه ادامه داد: لذا با توجه به وضعیت جامعه در بحث ویروس منحوس کرونا، هیئات و تشکل های مذهبی به خوبی وخامت اوضاع را درک نموده اند و نیز در جلساتی که با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان داشته اند، نکات ضروری در برگزار کردن یک عزاداری خوب و بی خطر را دریافت کرده اند.

وی گفت: خط قرمز اسلام حفظ سلامتی مردم و مؤمنین است و از سوی دیگر مجالس و مناسک مذهبی و معنوی نباید تعطیل شود، زیرا این تعطیلی ها خواسته و میل باطنی دشمنان دین است، لذا همه ما موظف هستیم که دستورات بهداشتی را در زمان برگزاری مجالس عزا و... به خوبی رعایت کنیم.

دریایی در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین هیأت های مذهبی باید طبق دستورالعمل هایی که سازمان تبلیغات اسلامی به آنها ابلاغ کرده است، اقدام به برگزاری مجالس عزای حسینی در محرم کنند، تا ان‌شاءالله مومنین و عزاداران از خطر این بیماری در امان باشند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که هر ساله توسط مراجع عظام و علما دین یادآوری می شود، دوری هیأت ها و تشکل های مذهبی از افراط و تفریط است، زیرا اسلام دین اعتدال است و تندروی در آن محلی از اعراب ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین از دیگر آفت های مجالس عزای حسینی نفوذ جریان های دین ستیز در پوستین دین است، این جریان ها که در ظاهر رنگ و لعاب دینی دارند به صورت خزنده و بسیار کار شده به دنبال نهادینه سازی برنامه های خود در مجالس معنوی و مذهبی هستند، لذا باید با بصیرت و هوشیاری مواظب تحرکات این جریان های ضددین باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha