سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هیئات های مذهبی در نبود مدیر و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بیجار در دهه محرم با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آستانه ایام محرم حسینی قرار داریم، ولی با این وجود تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار که متولی برگزاری و نظارت بر هیات ها و مجالس عزای حسینی می باشد، در این شرایط بسیار حساس نه تنها مدیری ندارد، بلکه از داشتن سرپرست نیز محروم است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: نزدیک به ۶ ماه می باشد که همچنان اداره تبلیغات اسلامی بیجار نه تنها مدیری ندارد، بلکه توسط سرپرست هم اداره نمی شود و از سوی دیگر با توجه به نزدیک بودن دهه محرم، نبود مدیر یا سرپرست در این اداره می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات شود.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان بیجار در ادامه افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ طلبه در شهرستان بیجار داریم، لذا از حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان درخواست داریم که یکی از این طلاب را به عنوان سرپرست یا مدیر این اداره در شهرستان بیجار انتخاب نمایند.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۲۷۰ هیئت و تشکل مذهبی در شهرستان بیجار فعال هستند، ولی وضعیت موجود باعث سرگردانی این هیات ها در این شرایط خاص شده است.

این استاد حوزوی افزود: همچنین ۲۲۶ مسجد و ۱۴ بقعه در بیجار داریم که این اماکن مقدسه نیز با وجود نبود سرپرست و مدیر تبلیغات اسلامی در این شهرستان، همچنان برای برگزاری مراسم های محرم سرگردان و بلاتکلیف هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: بنده و برخی از طلاب و روحانیون بیجاری به صورت حضوری به تشکل ها و هیات های عزاداری مراجعه کرده ایم و تذکرهای لازم را بدانها در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی داده ایم، ولی بی شک این کارها هرگز نمی تواند به صورت کامل از وقوع یک فاجعه اجتماعی در دهه محرم جلوگیری کند.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: همان طوری که همه می دانیم عزاداری های ایام محرم در بیجار در کشور معروف و شناخته شده می باشد، ولی با توجه به وضعیت نامعلوم کنونی در اداره تبلغات اسلامی این شهرستان ترس آن می رود که در بحث کرونا از وضعیت سفید به قرمز برسیم که این خود برای همه ما هزینه خواهد داشت.

نماینده طلاب شهرستان بیجار اظهار کرد: در دیگر شهرستانها همه شاهد بوده ایم که مدیران تبلیغات اسلامی در جلسات متوالی با مسئولان و متولیان هیئت ها و تشکل های مذهبی نکات مورد نیاز در بحث کرونا و پروتکل های بهداشتی را یادآوری نموده اند و به اصطلاح روال کار اداری برای برگزاری بدون ریسک ایام عزاداری محرم انجام شده است، ولی در این شهرستان به علت نبود سرپرست و مدیر تبلیغات اسلامی، کماکان همه در وضعیت بلاتکلیفی قرار داریم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان گفت: از حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درخواست داریم که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف برای انتخاب سرپرست یا مدیر تبلیغات اسلامی این شهرستان اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha