چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم سینه زنی اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد ارشاد اهواز

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان محدودیت های اقامه عزای حسینی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام احمد حاتمیان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: محرم و صفر امسال و عزاداری های این ایام بی شک تحت تاثیر ویروس کرونا تغییراتی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: این تغییرات صرفا برای حفظ سلامتی عزاداران و مردم است تا خدایی ناکرده شاهد شیوع دوباره ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه نشویم، لذا از همه عزاداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام می خواهیم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هم مجالس عزای حسینی را برپا کنند و هم اینکه در کم رنگ شدن این بیماری نقش مهمی داشته باشند.

حجت الاسلام حاتمیان ادامه داد: از سوی دیگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به تمامی هیئت ها و تشکل های مذهبی ابلاغ کرده که از برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان داشت: در این ایام هر ساله شاهد توزیع نذورات مردم در بین عزاداران و.... بودیم، اما امسال تصمیم بر این است که کمک ها و نذورات مردم در قالب بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند داده شود.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان ساخت: امسال هیئت ها و دسته جات مذهبی نمی توانند به خیابان ها بیایند و عزاداران هم باید فاصله اجتماعی یعنی فاصله دو متری را رعایت نمایند و اینکه برگزاری مراسم عزای حسینی باید در مکان های باز برگزار گردد.

حجت الاسلام حاتمیان گفت: عزاداران در این ایام ملزم به استفاده از ماسک می باشند و استفاده از هرگونه طبل، سنج و... از سوی هیئت های عزاداری ممنوع می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان گفت: هیئت هایی که قصد برگزاری مجالس عزاداری در محرم و صفر دارند به صورت کتبی درخواست خود را به اداره کل تبلیغات اسلامی تحویل دهند و این درخواست ها در سامانه «بیرق» ثبت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha