سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: از طلاب، روحانیون و مبلغیان دینی می خواهیم که ایام محرم و صفر را بهترین و ناب ترین فرصت برای تبلیغ، توسعه و بسط دین مقدس اسلام بدانند و از لحظه لحظه این روزها نهایت استفاده معنوی را ببرند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بیان داشت: یکی از شعائر بسیار بزرگ در دین اسلام به ویژه در شیعه، ایام عزاداری محرم است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: این ایام از چندین بُعد برای همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان حائز اهمیت است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: نخستین بعد، روند شکل گیری نهضت حسینی و رویداد کربلا می باشد که در این باره تفاسیر زیادی از علل ایجاد و شکل گیری این نهضت و مکتب از سوی بزرگان دین مطرح شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اینجا باید گفت که در بحث نحوه شکل گیری این نهضت آن گونه که باید اطلاع رسانی و شفاف سازی صورت نگرفته است، لذا امید داریم که محرم امسال فرصت خوبی برای تبیین و تحلیل این رویداد برای عزاداران حسینی به ویژه نسل های جوان باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: زمانی که بتوانیم که علل و ریشه های شکل گیری نهضت حسینی را به مخاطب بشناسانیم، آن زمان در تحلیل دهه محرم موفق تر و بهتر می توانیم ابعاد و وقایع بعد از این اتفاق بزرگ در اسلام را به مخاطبین برسانیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: از سوی دیگر در ایام محرم توجه ما بیشتر روی مداحی ها، روضه خوانی ها و... است و در این بین نقش خطیبان و سخنرانان که وظیفه تحلیل و بیان شکل گیری نهضت عاشورا را بر عهده دارند کمرنگ شده است که این خود به صورت غیرمستقیم یک آفت برای مجالس عزای حسینی است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: لذا باید مجالس عزای حسینی برای دلسوختگان مکتب حسین(ع) مکانی برای کسب شور و شعور حسینی باشد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله ای که بارها و به کرار در سخنرانی بزرگان دین و حوزه مطرح می گردد، مسأله نفوذ جریان های ضددین و افراطی در تشکل ها و هیئت های مذهبی است.

وی تصریح کرد: این جریان ها به صورت خزنده خود را وارد مجالس عزای حسینی می کنند و به گونه ای زیرکانه، عقاید و آراء منحرف و تفرقه انگیز خود را به عزاداران و حتی مداحان و... القا می کنند که این امر را باید آفت بزرگی برای هیئت‌های مذهبی دانست.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا محرم ویژه ای را برای امسال در کشور به ویژه در کردستان رقم خواهد زد، گفت: از عزاداران حسینی و دوست داران اهل بیت(ع) می خواهیم که با رعایت کامل و جامع پروتکل های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خویش و دیگر عزاداران، زمینه برگزاری مجالسی پرشکوه در این ایام را فراهم آورند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران در پایان سخنان خود گفت: در ضمن از طلاب، روحانیون و مبلغان دینی می خواهیم که ایام محرم و صفر را بهترین و ناب ترین فرصت برای تبلیغ، توسعه و بسط دین مقدس اسلام بدانند و از لحظه لحظه این روزها نهایت استفاده معنوی را ببرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha