پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: بیان فضائل علوی هم فعل و هم امر خدا و رسول خداست و خداوند به رسول خدا امر می‌کند هر آنچه در خصوص ولایت حضرت علی علیه السلام نازل‌شده است باید به مردم ابلاغ شود و در صورت عدم ابلاغ رسالت ناتمام خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد میر شفیعی شب گذشته بعد از نماز عشاء طی سخنرانی که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: امیدواریم امسال در سرتاسر دنیا ارادتمندان امام حسین علیه‌السلام مجالس عزاداری برگزار نمایند و در قالب شیوه‌ نامه‌های بهداشتی توصیه‌شده و تذکرات مراجع عظام و نظریات دقیق آن‌ها که هم اهمیت عزاداری را می‌دانند و هم آشنا به مسائل دینی هستند، مجالس برگزار شود.

وی افزود: به لطف خداوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان عزاداری را برگزار و از شیوع ویروس و بیماری جلوگیری کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: افعالی است که هم خداوند و هم رسول خدا و هم اهل‌بیت(ع) نسبت به انجام آن مبادرت نموده و به دیگران نیز توصیه و امر نموده‌اند که انجام دهند به همین خاطر این‌گونه موضوعات می‌تواند بسیار مهم باشد.

میرشفیعی تأکید کرد: چند خطبه در تاریخ اسلام وجود دارد که بسیار شهرت دارند و بسیار مهم هستند که خطبه غدیریه، خطبه فدکیه، خطبه امام حسین علیه‌السلام در منا و خطبه امام سجاد علیه‌السلام در شام از مهم‌ترین خطبه‌های تاریخ اسلام هستند.

وی افزود: این چهار خطبه هم شهرت بیشتری دارند و هم دارای محتوای عظیمی هستند چراکه بیش‌ترین محتوای این خطبه‌ها بیان فضائل و مناقب حضرت علی علیه‌السلام است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بیان فضائل علوی را هم خداوند عمل نموده و هم امر نموده، هم رسول خدا عمل نموده و هم امر نموده و دیگر اهل‌بیت(ع) نیز همین‌گونه عمل نموده و امر نموده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: بسیاری از آیات قرآن کریم در خصوص فضائل حضرت علی علیه‌السلام و فرزندان حضرت می‌باشد و تعداد کثیری از آیات نیز به صورت اختصاصی درصدد بیان فضائل حضرت علی علیه‌السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بیان فضائل علوی هم فعل و هم امر خدا و رسول خداست و خداوند به رسول خدا امر می‌کند هر آنچه در خصوص ولایت حضرت علی علیه السلام نازل‌شده است باید به مردم ابلاغ شود و در صورت عدم ابلاغ رسالت ناتمام خواهد ماند.

وی افزود: بیش‌ترین موضوعی که رسول خدا در ۲۳ سال رسالت خود به آن پرداخته، بهاداده، زمینه سازی و زمینه‌چینی نموده برای بیان آن، موضوع فضائل و مناقب حضرت علی علیه‌السلام است.

میر شفیعی تأکید کرد: در مرحله عملیاتی نیز رسول خدا بسیار زمینه سازی نمودند تا حضرت علی علیه‌السلام را به مردم معرفی نمایند که در تاریخ فراوان است.

وی افزود: بررسی محتوای خطبه غدیریه، خطبه امام سجاد علیه‌السلام در شام، خطبه فدکیه و خطبه امام حسین علیه‌السلام در منا، همگی از این موضوع حکایت دارد چراکه بخش عظیمی از فرمایشات اهل‌بیت(ع) در طول عمر مبارکشان بیان فضائل علوی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دلیلی اهمیت این موضوع این است که کسی که علی شناس شود، خداشناس خواهد شد و دینش درست و صراط مستقیم را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید در ماه محرم منبری‌ها هر شب بخشی از سخنان خود را به بیان فضائل حضرت علی علیه‌السلام اختصاص دهند و مظلومیت حضرت را بازگو نمایند.

میر شفیعی در پایان گفت: سوژه سخنرانی محرم باید بیان حقانیت حضرت علی علیه‌السلام و اهل‌بیت(ع) باشد و محتوای خطبه امام حسین علیه‌السلام در منا می‌تواند اهمیت این موضوع را روشن نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha