شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هیچ هیئتی در دهه اول محرم به صورت دسته‌روی به حرم مطهر ورود پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، محمد توکلی با اعلام شرایط برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در حرم امام رضا(ع) و ممنوعیت ورود هیئات مذهبی به صورت دسته‌روی به حرم مطهر، اظهار داشت: عزاداری‌های دهه اول ماه محرم در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صحن‌ها و فضاهای روباز حرم مطهر روزانه به مدت حدود یک ساعت برگزار می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی مراسم و برنامه های حرم مطهر را برابر با ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند و هیئت‌های عزاداری نیز که از طریق شورای هیئات مذهبی مشهد معرفی می‌شوند در صحن‌های حرم مطهر رضوی و با فاصله اجتماعی به عزاداری خواهند پرداخت.

وی افزود: هر برنامه‌ای که امکان پوشش و خدمات آن با رعایت فاصله اجتماعی ممکن باشد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، در غیر این صورت فعالیت‌ها به صورت نمادین و در فضایی خاص برگزار خواهد شد.

توکلی ادامه داد: ۱۸هیئت‌ در حرم امام رضا(ع) در فضاهای باز حرم مطهر و با فاصله فیزیکی مناسب اجازه عزاداری دارند که این هیئت‌ها توسط شورای هیئات مذهبی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha