سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماه محرم

حوزه/ مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی گفت: محدودیت‌های بهداشتی در برپایی مراسمات و آیین‌های عزاداری، وظیفه رسانه‌ها در محرم امسال را سنگین‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، رامین نظامی‌خواه، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام، اظهار داشت: محدودیت‌های بهداشتی در برپایی مراسمات و آیین‌های عزاداری، وظیفه رسانه‌ها در محرم امسال را سنگین‌تر کرده است.

نظامی‌خواه ادامه داد: پاسداشت قیام عظیم کربلا و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل شدنی نیست، چرا که این عشق و ایمان در جان دلدادگان فرهنگ عاشورا خانه دارد. 

وی تصریح کرد: نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است و آیین‌های پرشور عزاداری، بهترین رسانه برای نشر و زنده نگهداشتن این پیام شعورآفرین و انسان ساز بوده اند و هستند. رسالتی زینبی برای رسوا کردن طاغوت و دفاع از مظلومان و مستضعفان.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: با عشقی که در همکارانمان در تمام رسانه های مکتوب، برخط، دیداری و شنیداری استان نسبت به ارزشهای دینی بویژه ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) سراغ داریم؛ اطمینان داریم در این ایام هر رسانه یک حسینیه خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهالی رسانه استان پرشور و شعورتر از سال‌های گذشته رسالت خود برای ارتقای معرفت حسینی در آحاد مخاطبان را با تولید و انتشار محتوای خبری و تبیینی در قالب سوگواره «یاتماز حسینین‌ پرچمی» شامل سه محور اصلی فضاسازی محیطی، آیین های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نذورات و احسان در قالب کمک مومنانه ایفا خواهند کرد.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی در پایان، برخی شیطنت‌ها برای شبهه افکنی و بازنمایی وارونه از واقعیت ها را یادآور شد و بیان داشت: ما اهالی رسانه با ثبت جلوه‌های زیبای عاشقی آحاد عزاداران حسینی و کشیدن این عشق توأم با عقلانیت و معنویت به رخ جهانیان، خط تحریف را می شکنیم. اگر بتوانیم جلوه های بی شمار زیبایی در فرهنگ حسینی را به نمایش بگذاریم، تلاش های مغرضانه برای غلبه دادن حواشی شکست خواهد خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha