جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: از آنجایی که هدف و فلسفه اصلی دانشگاه‌ها توسعه علمی کشور است، بنابراین دانشگاه آزاد نیز باید در همین راستا و برای تحقق این هدف تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد همدان، با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید به دنبال ایجاد یک منبع پایدار برای اداره مجموعه خود باشد، اظهار داشت: از آنجایی که هدف و فلسفه اصلی دانشگاه‌ها توسعه علمی کشور است، بنابراین این مجموعه نیز باید در همین راستا و برای تحقق این هدف تلاش کند.

وی با گلایه از اینکه در جلسات هیئت امنا بیشتر به مسائل مالی پرداخته می شود، بیان کرد: مسائل مالی با فلسفه اصلی دانشگاه که ارتقاء سطح علمی کشور است، سازگار نیست و لذا به جای آنکه نگران بودجه و مسائل مالی باشیم باید با ایجاد یک کار اقتصادی، ضمن اینکه می توان پیوندی بین علم و صنعت برقرار کرد، از ظرفیت فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در چنین اماکنی هم بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مدیریت همراه با منابع متغیر، سختی‌هایی را برای مدیران ایجاد می کند، گفت: روند جمعیتی و آمار حضور دانشجو در این دانشگاه با کاهش مواجه شده است و این موضوع می طلبد که مسئولان دانشگاه نسبت به ایجاد منابع پایدار برای مدیریت آن اقدامی جدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه به دانشگاه آزاد باید بازسازی شود، مطرح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد باید با فرهنگ سازی و معرفی خروجی‌های موفق خود به جامعه، نسبت به تغییر نگاه جوانان به خود تلاش کند تا این مجموعه در انتخاب های دانش آموزان جزء اولویت‌های اول قرار گیرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برگزاری جلسه هیئت امناء دانشگاه آن هم به صورت سالانه اجازه بررسی همه موضوعات را نمی دهد و معمولا هم همان یک جلسه حول مسائل مالی می چرخد، بنابراین بهتر است با توجه بیشتر به مسائل علمی و فرهنگی، در جهت تقویت و رشد جایگاه علمی دانشگاه آزاد در کشور بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha