چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بخشی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم به علت فاصله گرفتن از قرآن است و نباید فراموش کنیم که جدا شدن از منبع اصلی آرامش، که همان قرآن است، نتیجه‌اش بروز آسیب‌ها در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شامگاه دوشنبه ۲۷ مردادماه در مراسم اختتامیه جشنواره مجازی خانه بهشتی قرآن و عترت، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) قرآن را ادبستان معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: امروز بسیار نیازمند به ادب اجتماعی در جامعه هستیم و راه دستیابی به آن هم بهره برداری از قرآن به عنوان منبع اصلی ادب است.

وی اهل قرآن را اهل الله برشمرد و خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که قرآن در آن ظهور و بروز نداشته باشد، به میزان فاصله گرفتن از قرآن، آن جامعه به خرابی‌ها نزدیک می‌شود.

امام جمعه همدان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره قرآنی، بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی مقدمه‌ای برای دستیابی به حیات قرآنی که همان حیات طیبه است می‌باشد، و لذا این مراسم‌ها باید زمینه را برای حضور جوانان و آشنایی آنها با این حیات طیبه فراهم کند.

وی با بیان اینکه وظیفه نفس اماره مشغول کردن انسان به توهمات و سردرگمی او است، گفت: آنچه می‌تواند انسان را از این سردرگمی‌ها نجات دهد آشنایی با حیات طیبه قرآنی است که راه آشنایی با حقیقت‌های هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه قرآن مصداق آیه «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» و ذکر الله است، مطرح کرد: قرآن وسیله‌ای برای ایجاد آرامش در جامعه است، آرامشی که نه کمیت پذیر است و نه قابل توصیف.

وی ادامه داد: در دنیای پرتلاطم و طوفان زده امروز، انسان به دنبال آرامش است و قرآن راه دستیابی به این آرامش را به خوبی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نتیجه توجه به قرآن را کاهش آسیب‌ها در جامعه دانست و گفت: بخشی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم به علت فاصله گرفتن از قرآن است و نباید فراموش کنیم که جدا شدن از منبع اصلی آرامش، که همان قرآن است، نتیجه‌اش بروز آسیب‌ها در جامعه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha