شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج حیدری

حوزه/ یکی از سخنرانان حرم مطهر بانوی کرامت گفت: دشمن می‌خواهد هم ایمان را از ما بگیرد و هم اسلام را به یک دین لیبرالی و فردگرا تبدیل کند و ما نباید نسبت به این توطئه غفلت کنیم چراکه الگو نمودن سبک لیبرالی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، مذاکره و... آسیب جدی به ما وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج حیدری دوشنبه، قبل از نماز جماعت مغرب و عشا طی سخنرانی که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به کمالات معنوی و کسب سعادت دنیا و آخرت و ادامه حیات نیاز به ابزاری دارد که قرآن کریم به صراحت این ابزار را معرفی نموده است.

وی با اشاره به اهمیت توسل جستن و وسیله قرار دادن مقربان درگاه الهی خاطرنشان کرد: وسیله و توسل ابزاری هستند که می‌توانند انسان‌ها به واسطه آن‌ها هدایت شوند، هرچند توسل باید با میل درونی، رغبت و اراده حقیقی باشد و طبق فرموده قرآن کریم رسول خدا و اهل‌بیت(ع) بهترین و بالاترین وسیله هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: وقتی در اماکن مقدس متوسل به اهل‌بیت(ع) می‌شویم در حقیقت این امر با اعتقاد و اراده درونی شکل‌گرفته است و اگر کسی به رسول خدا و اهل‌بیت(ع) متوسل شود در اصطلاح به آن شخص متوسل می‌گویند.

وی افزود: حضور در اماکن مقدس بدین معناست که یک ظرفیتی در این اماکن وجود دارد که می‌توانیم به عنوان ابزار و وسیله برای رسیدن به کمال از این ظرفیت استفاده نماییم.

حاج حیدری یادآور شد: دستور خداوند این است که انسان باید متوسل شود و افراد مقرب را جهت متوسل شدن معرفی نموده و داشتن ایمان و تقوا می‌تواند انسان را به سمت توسل حقیقی سوق دهد و در غیر این صورت انسان به جای اینکه به خدا و اهل‌بیت(ع) متوسل شود به ایادی استکبار متوسل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اگر کسی حضرت علی علیه‌السلام را وسیله رسیدن به کمال قرار دهد قطعاً سعادتمند خواهد شد وگرنه به گمراهی دچار شده و به سراغ افرادی خواهد رفت که شقاوت دنیا و آخرت را از برای او رقم خواهند زد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: عده‌ای بعد از رحلت رسول خدا به درب خانه حضرت علی علیه‌السلام نرفتند و دچار گمراهی شدند درحالی‌که امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید ما ریسمان الهی هستیم و باید به ما چنگ بزنید و از ما دور نشوید.

وی تأکید کرد: امر به توسل از سوی خداوند در حقیقت یک لطف و مرحمت الهی نسبت به بندگان است و طبق فرموده حضرت علی علیه‌السلام بهترین راه توسل، داشتن ایمان حقیقی به خداوند، ایمان حقیقی به رسول خدا و جهاد فی سبیل الله است.

حاج حیدری اظهار کرد: اگر مردم به خدا و رسول خدا ایمان حقیقی داشتند بعد از رحل رسول خدا در حق اهل‌بیت(ع) ایشان ظلم نمی‌کردند و سخنان رسول خدا در روز غدیر را فراموش نمی‌کردند.

وی در ادامه گفت: حادثه اخیر انفجار بیروت و حادثه ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در خصوص ملی شدن صنعت نفت می‌تواند عبرتی بزرگ برای مسلمانان و کشورهای اسلامی باشد چرا در حادثه اخیر بیروت ایادی استکبار به‌گونه‌ای برای مسلمانان بیروت القاء می‌کنند که اگر می‌خواهید اوضاع درست شود باید به ما غربی‌ها متوسل شوید.

حاج حیدری تأکید کرد: در جریان ملی شدن صنعت نفت رهبری ماجرا توسط آیت‌الله کاشانی هدایت می‌شد اما در سه ضلع دیگر دولت مصدق، دولت شاهنشاهی و آمریکا و انگلیس قرار داشتند که به عنوان کشورهای مداخله‌گر و مخرب به توطئه پرداختند و رهبری جریان را به حاشیه بردند و با اعتمادی که مصدق به آمریکا نمود باعث شدند حکومت ملعون پهلوی سالیان سال بار دیگر نوکری آن‌ها را بکند و منابع ملی ما را به غارت بردند.

وی افزود: دشمن امروز هم می‌خواهد عمق ایمان را از ما بگیرد و یک دین لیبرال جایگزین آن کند که نباید غفلت کنیم چراکه الگو نمودن سبک لیبرالی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، مذاکره و…از نقشه‌های شوم دشمن است.

حاج حیدری خاطرنشان کرد: باید امروزه به منابع داخلی خودمان و طبقات محروم، قشر کارگر، ثروت‌های بومی، معادن و… اکتفا و اعتماد نماییم و حضرات معصومین را به عنوان الگو قرار دهیم و از دین لیبرالی دوری جوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha