چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یاسر مظاهری

حوزه/ دبیر ستاد احیای امر به معروف همدان با گلایه از عدم حضور اعضا اصلی ستاد در اولین جلسه تشکیل شده، گفت: در این جلسه که بعد از مدت مدیدی برگزار شده، این انتظار وجود داشت که اعضای ستاد شخصا در جلسه شرکت کنند و این خود یعنی اهمیت دادن به موضوع امر به معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام یاسر مظاهری، ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به رویکردهای جدید ستاد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست، این است که آحاد مردم نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گر باشند و لذا این موضوع در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

وی افزود: نباید این طور فرض شود که همه کارها و وظایف بر عهده ستاد است و به همین دلیل باید امر به معروف را همگانی کنیم و این یک ضرورت است.

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه دلایل فراوانی برای عدم موفقیت در همگانی شدن امر به معروف وجود دارد، گفت: یکی از این دلایل، باور غلط ما از امر به معروف است که آن را تنها در حوزه پوشش و ظاهر خلاصه کرده‌ایم، در حالی که در موضوعات بسیار دیگری امر به معروف باید ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در جهت نگهداری و تقویت از این نظام، به عنوان بالاترین معروف، تلاش کنیم، مطرح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث تبلیغ و اطلاع رسانی درست و تبیین جایگاه امر به معروف است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف همدان با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت و گفت: با ترند کردن هشتگ "بی‌تفاوت نباشیم" در این هفته، موجی را در راستای ترویج مسئولیت پذیری در بین مسئولان و مردم ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی مردم نسبت به امر به معروف برگرفته از برنامه و تبلیغات غرب است، خاطر نشان کرد: برای موفق شدن و رسیدن به نقطه ایده آل و جا انداختن فرهنگ تذکر لسانی نیاز به آن داریم تا همه نهادها به میدان بیایند.

حجت الاسلام مظاهری تصریح کرد: در تمامی ادارات و نهادها شورای امر به معروف وجود دارد، اما آیا آن پویایی و فعالیت مورد نظر که از یک ستاد شورای امر به معروف انتظار می‌رود را شاهد هستیم؟

وی با گلایه از عدم حضور اعضای اصلی ستاد در اولین جلسه تشکیل شده، عنوان کرد: در این جلسه که بعد از مدت مدیدی برگزار شده، این انتظار وجود داشت که اعضای ستاد شخصا در جلسه شرکت کنند و این خود یعنی اهمیت دادن به موضوع امر به معروف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha