سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با تاکید بر اینکه فراموشی امر به معروف در جامعه آسیب هایی را با خود به همراه دارد، گفت: از دلایل وجود برخی معضلات و مفسده هایی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم حاصل بی توجهی به این فریضه واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، بر لزوم توجه به این فریضه واجب اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی منکر باید دغدغه اصلی همه مدیران و مردم باشد و آن را به عنوان یک امر جدی تلقی کنند.

وی افزود: یکی از نشانه های اهمیت دادن مسئولان به این فریضه، حضور اعضا اصلی ستاد در جلسات آن و توجه و اجرایی کردن مصوبات آن است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فراموشی امر به معروف در جامعه آسیب هایی را با خود به همراه دارد، گفت: از دلایل وجود برخی معضلات و مفسده هایی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم حاصل بی توجهی به این فریضه واجب است.

وی با بیان اینکه امر به معروف دارای جایگاه بالایی است، عنوان کرد: اینکه امر به معروف را تنها در حوزه حجاب و عفاف ببینیم، تنزل جایگاه امر به معروف است و باید در همه موارد نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: همه ما چه مردم و چه مسئولان در برابر امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم و نباید فراموش کنیم که در قیامت از ما در مورد این فریضه سوال خواهیم شد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام ماه محرم، عنوان کرد: امروز کسی عزادار واقعی است که در راستای اهداف قیام عاشورا حرکت کند، یعنی خود آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با تاکید بر اینکه احیا امر به معروف از مهم ترین اهداف حضرت سیدالشهدا(س) در عاشورا بود، گفت: از آنجایی که قانون امر به معروف توسط مجلس به تصویب رسیده است و جنبه قانونی دارد، بنابراین ستاد اختیارات لازم از نظر قانونی برای ورود به معضلات و مفاسد اجتماعی را دارا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha