جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اقامه عزا و زیارت سید الشهداء عامل بقای شیعه تا روز قیامت است و باید از شب اول محرم روضه‌های خانگی برپا و بیرق‌های مشکی بر درب منازل نصب و با ماسک و رعایت بهداشت در مراسم حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته بعد از نماز عشاء در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: طبق روایت برای شهادت امام حسین علیه‌السلام حرارتی در قلوب مؤمنین است که هرگز سرد نخواهد شد.

وی افزود: جریان کربلا بالاتر از جریان عقل و عقلانیت است و قابل درک و بررسی با عقول ناقص دنیوی نیست بلکه واقعه کربلا تنها با عقلی درک می‌شود که خداوند به آن عنایت ویژه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همراه نمودن اطفال و اهل‌بیت(ع) در واقعه کربلا با عقول دنیوی قابل‌محاسبه نیست درحالی‌که در کربلا عقلانیت تام حاکم بود اما عقلی فراتر از عقول دنیوی بود که توانست این جریان را رقم بزند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مراجع عظام تقلید به اتفاق فرموده‌اند مراسمات ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً برگزار شود و ما باید مقتدرانه از شب اول محرم آماده اقامه عزا شویم و بیرق عزا برافراشته و پیراهن مشکی بر تن کنیم و با رعایت نکات بهداشتی در جلسات حاضر شویم.

مؤمنی یادآور شد: حرارت حسینی سه خاصیت دارد و عامل حیات و زندگی، عامل حرکت و صعود بوده و در قلوب نور ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: اگر خورشید نباشد هیچ‌گاه حیات ادامه پیدا نخواهد کرد و حرارت حسینی عامل حیات انسان است و بدون حرارت رکود و سکون به وجود خواهد آمد درحالی‌که حرارت عامل حرکت است و بدون حرارت حسینی امکان حرکت نیست و دشمن می‌خواهد این حرکت حسینی متوقف شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: حرارت حسینی باعث نورانیت قلب می‌شود و عامل از بین رفتن معاصی است و باعث وجاهت دنیا و آخرت خواهد شد.

وی افزود: اقامه عزا و زیارت سید الشهداء عامل بقای شیعه تا روز قیامت است و باید از شب اول محرم روضه‌های خانگی برپا و بیرق‌های مشکی بر درب منازل نصب و با ماسک و رعایت نکات بهداشتی در مراسم حاضر شد؛ چراکه عزاداران امام حسین علیه‌السلام مشمول دعای امام زمان(عج) خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha