جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه مهریز

حوزه/ امام جمعه مهریز مهم ترین عامل جذب زکات را شفافیت دانست و گفت: اگر مردم بدون ملاحظه در جریان نحوه هزینه صرف زکات منطقه قرار گیرند، بیش از گذشته در عمل به این وظیفه دینی عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان مهریز اظهار داشت: عامل اصلی فرهنگ‌سازی پرداخت زکات برای جلب اعتماد مردم، شفافیت است.

وی ادامه داد: اگر مردم بدون ملاحظه در جریان نحوه هزینه صرف زکات منطقه قرار گیرند، بیش از گذشته در عمل به این وظیفه دینی عمل می‌کنند.

رئیس شورای زکات مهریز اظهار کرد: پرداخت زکات از وظایف مهم شرعی است که باید همه مردم و مسئولان برای انجام این فریضه الهی و مؤثر بیش از گذشته وظایف دینی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام محی‌الدینی گفت: برای گسترش فرهنگ زکات در شهرستان که هم‌اکنون نیز وضعیت نسبتا خوبی دارد باید به یک دغدغه و رسالت دینی در سایه فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی تبدیل شود و نقش روحانیون در تبیین مسئله اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت روحانیان به خاطر نوع ارتباط مستمری که با مردم دارند در فرهنگ‌سازی زکات و گسترش آن تعیین کننده است و باید بیشتر شود.

حجت الاسلام محی‌الدینی با قدردانی از اعضای شورای زکات منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی و بیان عملکرد شورا به مردم با بهره‌گیری از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی تأکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha