جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بیش از ۱۲ هزار پُرس غذای گرم در دهه ولایت و امامت با مشارکت بانوان طلبه یزدی تهیه و توزیع شد.

خانم حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد اظهار داشت: سال‌های گذشته ویژه برنامه‌های زیادی برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت در مدارس علمیه خواهران استان یزد به صورت حضوری اجرا می شد و امسال به علت شیوع کرونا برنامه‌ها به شیوه مجازی تغییر یافت.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰ نشست و جشن مجازی در دهه ولایت و امامت در کانال ها و گروه های فضای مجازی مدارس علمیه خواهران استان، اضافه کرد: علاوه بر پویش «هر طلبه یک نشست خطبه خوانی»، بیش از ۶۰ نشست خطبه خوانی نیز در گروه های مجازی مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ترویج و تبیین فرهنگ غدیر و بزرگداشت این ایام را از وظایف طلاب دانست و افزود: بانوان حوزوی یزدی در اقدامی جهادی و خودجوش قریب به سه هزار اثر تولیدی در قالب کلیپ، عکس نوشته، پاورپونت، کارت پستال دیجیتال و...  را در فضای مجازی منتشر کردند.

حسن پور در ادامه به برگزاری ۸۴  مسابقه فرهنگی مجازی در کانال ها و گروه ها مدارس علمیه خواهران اشاره و تصریح کرد: این مسابقات به تفکیک گروه سنی کودکان و بزرگسالان در قالب های تهیه کلیپ و پوستر، خطبه خوانی غدیر، نقاشی  غدیر، شبهات غدیری، دلنوشته، کتابخوانی و... اجرا شد.

وی با بیان اینکه در روایات اطعام یک بنده در روز عید غدیر، برابر با غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان ذکر شده است، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۱۵۵ پُرس غذای گرم به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  توسط بانوان طلبه یزدی و خانواده هایشان توزیع و ۲۷ رأس گوسفند به ارزش ۷۲۹ میلیون ریال نیز در روز عید بزرگ قربان، ذبح شد.

استاد حوزه در پایان تهیه هشت سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال را از دیگر فعالیت بانوان طلبه یزدی در دهه ولایت و امامت عنوان کرد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰  هدیه شامل بسته های غذایی، فرهنگی و... به مبلغ بیش از ۹۲۹ میلیون ریال به مناسبت اعیاد قربان، غدیر و روز مباهله توسط بانوان طلبه تهیه و توزیع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha