شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست حوزه خواهران یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با توصیه نسبت به فضا سازی بیرونی ودرونی مدارس علمیه خواهران استان و مدیریت استان در ماه محرم به برگزاری با شکوه تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع ) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و نسبت به طرح دشمنان برای براندازی مراسم محرم و کمرنگ کردن آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی ظهر امروز در سیزدهمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزدکه با حضور معاونان و کادر مدیریت برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن ایام عزای ابا عبدالله الحسین (علیه السلام ) و در آستانه ورود به ماه محرم به تشریح حدیثی از امام رضا (علیه السلام)از کتاب امالی شیخ صدوق صفحه 111 پرداخت که حضرت فرمودند: «انَ اَبی اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ حَتّی یَمْضِیَ مِنْهُ عَشْرَةُ اَیّامٍ، فَاِذا کانَ الْیَوْمُ العْاشِرُ کانَ ذلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکائِهِ ...»هرگاه ماه محرّم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفرعلیه السّلام ) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و اندوه بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرّم می گذشت ، روز دهم محرّم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بودو ومی فرمود امروز روزی است که حسین (علیه السلام ) شهید شده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با توصیه به فضا سازی بیرونی و درونی مدارس علمیه خواهران استان و مدیریت استان در ماه محرم، بر برگزاری با شکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع ) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی بیان کرد: دشمنان اسلام نسبت به مجالس عزای امام حسین (ع) به خاطر صدمه و لطمه هایی که از این مجالس خورده اند حساس هستند و به بهانه های مختلفی و با غول تبلیغات رسانه ای خود بر این مجالس می تازند.

وی تصریح کرد: دشمنان اکنون نیز به بهانه ویروس منحوس کرونا تلاش دارند مجالس عزاداری برگزار نشود و یا کم رنگ برگزارشود و از هیچ گونه تبلیغاتی فروگزار نیستند .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: پرچم امام حسین (ع)به علت اینکه باعث وحدت وهمدلی می شود و نشانگر مبارزه با ظلم وستمگری ، فساد و بی عدالتی وتربیت کننده انسانهای آزاده است همیشه مورد هجوم دشمنان بوده وهست و لذا دشمنان اسلام از هیچ کاری در مخالفت با آن دریغ نکرده و نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با ابراز تأسف از این که بعضی از مسلمانان هم با دشمن همصدا می شوند وحرف آنها را می زنند اظهار داشت: یا بعضی آن طور که دشمن می خواهد عزاداری می کنند وخوراک تبلیغاتی برای دشمن درست می کنند تا علیه عزاداری و تشیّع تبلیغ کنند تا موجب نفرت مخاطبین خود نسبت به اسلام وتشیّع شوند.

وی تأکید کرد: اکنون رسالت شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت در ایام بیماری کرونا سنگین تر است چرا که باید ضمن برگزاری با شکوه مراسم ایام محرم، نکات و توصیه ها و پروتکل های بهداشتی نیز که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است کاملا رعایت شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان این که باید به افرادی که ممکن است مسائل بهداشتی را رعایت نکنند تذکرات لازم داده شود خاطر نشان کرد: نباید بهانه به دست دشمنان داد و زدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در طبخ غذا و  نذورات و... از نکاتی است که باید تمامی مسئولین برگزاری مراسمات و همچنین عزاداران رعایت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگرشورکی ، به بیان قسمتی از وصیتنامه امام حسین(ع) به برادرشان محمد ابن حنفیه اشاره و خاطر نشان کرد: حسین ابن علی (ع) به برادرش فرمود«...انَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ... ».

وی افزود: یکی از اهداف حرکت امام حسین(ع) اصلاح امور جدشان رسول خدا و احیا امر به معروف ونهی از منکر بود چرا که در آن زمان کسانی چون بنی امیه بر مردم حکومت می کردند که دین را باور نداشتند و بر خلاف نظر اسلام و پیامبر عمل می کردند به گونه ای که جانشین پیامبر،حضرت امیر مؤمنان علی(علیه السلام) را آشکارا دشنام می دادند لذا راه پیامبر به انحراف کشیده شده بود و باید حرکت عظیم وتأثیرگذار صورت می گرفت تا این راه، به مسیر مستقیم خودش بر می گشت.

حجت الاسلام کارگر شورکی ادامه داد:  امام حسین (علیه السلام)  در مسیر امر به معروف ونهی از منکرتا مرحله ایثار جان پیش رفت و با خون خود ویارانش از اسلام ودین جدش حفاظت و پاسداری نمود و راه امت اسلامی را برای آینده مشخص کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد:امر به معروف ونهی از منکر از واجبات الهی و از وظایف همگانی است که هر کسی نسبت به تکلیفی که دارد باید عمل کند تا جامعه اصلاح شود .

وی در ادامه با تشریح روایتی از امام حسین (ع) که فرمود« إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیَا، وَالدِّینُ لَعْقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ‏ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُونَ» [تحف العقول، ص 245]. به مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره و افزود:  بعضی افراد تا زمانی که زندگیشان در پرتو دین تأمین شود از دین حمایت می کنند و در صورتی که دچار مشکلاتی شوند دین صرفا لق لقه زبانشان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: لذا معیشت مردم امر مهمی است و با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم شده است باید نذورات و کارهای خیر مردم در ایام محرم در مسیر صحیح خود صرف شود و نیازمندان هم فراموش نشوند .

 حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی به عادی سازی روابط کشور امارات با رژیم کودک کش صهیونیست اشاره و افزود : عادی سازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیست از طرف هر کشوری که باشد محکوم است وعادی سازی روابط از طرف امارات به منزله خنجر زدن از پشت به مسلمین بخصوص مردم مظلوم فلسطین است و ما از طرف حوزه علمیه خواهران استان، این کار قبیح و احمقانه را شدیدا محکوم می کنیم.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha