شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ عباس زارع

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ۲۹۷ نفر از جامعه ایثارگری استان از نخبگان هستند که ۲۰ نفر آزاده نخبه، ۶ نفر از همسران آزادگان و ۲۶ نفر از فرزندانشان در زمینه‌های گوناگون و علمی نخبه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام شیخ عباس زارع در برنامه ۳۰ سال زندگی که به مناسبت ورود آزادگان به کشور از شبکه استانی یزد پخش شد با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند «آزادگان آبروی نظام و انقلاب را در دوران اسارت حفظ کردند»، اظهار داشت: استان یزد ۷۵۲ نفر آزاده سرافراز دارد که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اسیر دست دشمن بعثی شدند و در مدت اسارات با دشمن چنان رفتار کردند که بعثی‌ها را به اسارت خود درآوردند و آن‌ها کلافه کردند.

وی افزود: ۱۵ نفر از آزادگان استان در غربت و اسارت شهید شدند، ۹ نفر هم پس از اسارت و به واسطه‌ شدت جراحت‌ به شهادت رسیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت از وقت خود کمال استفاده را بردند، ادامه داد: ۱۳ تن از آنان حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاعه شدند و تعدادی به زبان‌های دیگر مسلط شدند.

حجت الاسلام زارع گفت: آزادگان پس از سال‌ها اسارت هنگامی که به کشور بازگشتند روحیه و نشاط خود را حفظ کردند، زندگی خود را ادامه دادند و باز در سنگرهای دیگر به مردم خود خدمت کردند.

وی افزود: ۲۹۷ نفر از جامعه ایثارگری استان از نخبگان هستند، در استان ۲۰ نفر آزاده، ۶ نفر از همسران آزادگان و ۲۶ نفر از فرزندانشان در زمینه‌های گوناگون و علمی نخبه شدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه ده‌ها جلد کتاب توسط آزادگان استان منتشر شده‌ است، اظهار داشت: تألیف کتب علاوه بر اینکه در زمینه ثبت خاطرات اسارت آزادگان بوده است، در زمینه‌های دیگر اجتماعی، علمی، فرهنگی دینی، حقوق و اخلاق نیز آزادگان ما موفق به تألیف کتب ارزشمند شده‌اند.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه بیشترین مدت اسارت آزادگان استان سه هزار و ۶۲۵ روز و کمترین مدت اسارت در حدود دو سال و نیم سال است، گفت: ۱۸۱ نفر از آزادگان متأهل بودند و علاوه‌ بر این ۱۷۵ نفر دارای فرزند بودند.

وی تصریح کرد: یک نفر از آزادگان در زمان اسارت دارای مدرک دکترا بوده و اکنون ۴۳ نفر از آزادگان مدرک دکترا دارند و تعدادی از پزشکان و مسئولین استان شدند، ۵ نفر دارای مدرک بالای کارشناسی بودند و اکنون ۳۴۴ نفر از آزادگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، در سطح کاردانی ۴ نفر و اکنون ۸۰ نفر مدرک کاردانی دارند.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد افزود: آزادگان همواره به جامعه خیر رسانده‌اند و آزادگان الگوی همه‌ ما و جوانان هستند، این قشر فرهیخته در ایام کرونا نیز کمک مؤمنانه انجام داده‌اند، ۱۰۰ نفر از خیرین استان از جامعه ایثارگر بوده و در کارهای خیر و مدرسه فعالیت دارند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha