جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محرم

حوزه/ مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش از شامگاه پنجشنبه همزمان با شب اول محرم به همت هیئات مذهبی در سراسر استان یزد در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در حالی که مردم حسینیه ایران(یزد) با نگرانی نسبت به شیوع کرونا، به برگزاری مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) امیدوار بودند، توفیق شرکت در مجلس ذکر امام حسین(رع) را همچون سال های گذشته از خداوند متعال خواستار شدند.

مردم استان و هیئات یزد با دریافت مجوزهای لازم از ستاد استانی پیشگیری از کرونا برای برگزاری باشکوه مراسم یاد و نام سرور و سالار شهیدان در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و الزامی بودن ماسک برای شرکت کنندگان، رعایت فاصله اجتماعی در مراسم و نیز هر مجلس به مدت دو ساعت مهیا می شوند و تبلیغات این مراسم به صورت گسترده در فضای مجازی و در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر مشاهده می شود.

لازم به ذکر است، گزارش برگزاری مراسم که در ادامه مشاهده می کنید شامل تبلیغاتی است که هفته جاری از سوی هیئات در فضای مجازی منتشر شده است و صدها مراسم دیگر در محلات مختلف یزد بر اساس برنامه سالیانه ولی با تفاوت برگزاری در فضای باز برپا می شود و از بانیان مراسم که در سال های قبل خیمه امام حسین(ع) را با کشیدن پارچه «پوش» روی فضای حسینیه ها و منازل برپا می کردند خواسته شده که بدون برپایی خیمه و زیر آسمان و بدون پذیرایی و در صورت امکان نذری بیرون بر و بسته بندی برگزار نمایند.

*هیئت انصارالائمه در دبستان دخترانه سما

همزمان با شب اول محرم(شامگاه پنج شنبه) به همت هیئت انصارالائمه یزد مراسم سوگواری به مدت ۱۰ شب در فضای روباز و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و الزامی بودن استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ با حضور خواهران و برادران در منطقه صفائیه، میدان دانش آموز و حیاط دبستان دخترانه سما و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی عالم(از قم) و مداحی کربلایی مجتبی محمدی‌پناه برگزار می شود.

*هیئت بچه های فاطمه(س) در حسینیه ابالفضل(ع) اکرم آباد

مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۲ به همت هیئت بچه های فاطمه(س) و با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاد از ماسک برای شرکت کنندگان، در مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار مدرس، اکرمیه، خیابان امام خمینی(ره) و خیابان حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می شود.

سخنران این مراسم حجت الاسلام قاسم اردکانی و با مداحی کربلایی محمد عظیمی پور به مدت ۱۰ شب از شامگاه پنج شنبه ۳۰ مرداد به مدت ۱۱ شب بعد از نماز  مغرب و عشا و به مدت دو ساعت برگزار می شود.

*هیئت مکتب الزهرا(س) یزد به مدت ۱۰ شب ویژه(برادران)

مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام «ویژه برادران» به همت هیئت مکتب الزهرا(س) شهر یزد از شامگاه پنج شنبه واقع در آزادشهر، بلوار شهید دهقان منشادی و مسجد امام حسین(ع) و در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و الزامی بودن استفاده شرکت کنندگان از ماسک برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۲:۱۵ به مدت ۱۰ شب متوالی با سخنرانی حجت الاسلام مهدی شفیعی با موضوع «آرامش حسینی» در خانواده خواهد بود و به دلیل عدم مجوز پذیرایی در مراسم از شرکت کنندگان خواسته شده است آب آشامیدنی به همراه داشته باشند.

*هیئت رایة الزهرا(س) در منطقه آزادشهر

به همت هیئت رایة الزهرا(س) شهر یزد مراسم دهه اول محرم از پنج شنبه به مدت ۸ شب از ساعت ساعت ٢٠:٣٠ به مدت دو ساعت با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام حمیدرضا جهانشاهی و با نوای گرم مداحان کربلایی مجتبی حجتی و کربلایی مهدی حجتی در سالن الغدیر بیت الزهرا(س) آزادشهر واقع در پرسی گاز، کوچه شهید شاهدی و فضای باز برگزار خواهد شد.

*هیئت علمدار حسین دارالعباده یزد در فضای باز مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) اکرمیه

مراسم دهه اول محرم الحرام از شامگاه پنج شنبه به مدت ۱۰ شب به همت هیئت علمدار حسین دارالعباده یزد و پایگاه شهید محمدحسین محمدخانی در فضای باز با الزامی بودن استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت کامل دستورات بهداشتی واقع در بلوار مدرس، اکرمیه، فاز دو مسکن مهر فاطمیه، جنب مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) از ساعت ۲۰:۴۵ به مدت دو ساعت برگزار می شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حسین حیدری و با مرثیه سرایی مهدی ضیافتی و مداحی دیگر مداحان اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.

*هیئت ۱۴ معصوم(ع) یزد در امامشهر (۱۳شب)

به همت هیئت چهارده معصوم(ع) محله بزرگ امامشهر یزد ۱۳ شب مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از شامگاه پنج شنبه هفته جاری همزمان با شب اول محرم از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می شود.

این مراسم واقع در بلوار شهید محمدعلی کارگر امامشهر، خیابان دانش و در محوطه روباز مجموعه چهارده معصوم(ع) کنار نخل امام‌حسین(ع) با استفاده الزامی از ماسک برای شرکت کنندگان، فاصله اجتماعی و رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار می شود.

*هیئت ثامن الائمه مسجد ولایت صفائیه (۱۳شب)

مراسم عزاداری ماه محرم به همت هیئت امنا و هیئت ثامن الائمه منطقه صفائیه یزد به مدت ۱۳ شب از شامگاه پنج شنبه واقع در شهرک گلستان، بلوار امامت و محوطه باز مسجد ولایت از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار می شود.

این مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده الزامی از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

*هیئت انصارالزهرا(س) یزد در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

همزمان با اولین شب ماه محرم به همت هیئت انصارالزهرا(س) شهر یزد به مدت ۱۰ شب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده الزامی از ماسک و دستورات بهداشتی از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت دوساعت برگزار می شود.

این مراسم واقع در میدان عالم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و با سخنرانی حجت الاسلام نجم الهدی و مداحی کربلایی علی زارع در فضای باز برپا می شود.

بر پایه این گزارش، هیئت انصارالزهرا(س) هر سال مراسم دهه اول محرم را در حسینیه ام الائمه واقع در بلوار بسیج برگزار می کرد که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و عدم وجود فضای باز در این مکان به دانشگاه آزاد یزد و جوار شهدای گمنام این دانشگاه انتقال یافته است.

*هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه سید محمدآقا

مراسم سالیانه دهه اول محرم از پنج شنبه ۳۰ مرداد همزمان با اولین شب محرم از ساعت ۲۰:۴۵ به مدت دو ساعت در حسینیه سید محمد آقا واقع در خیابان انقلاب اسلامی یزد با رعایت همه دستورات بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده الزامی از ماسک برگزار خواهد شد.

این مراسم به مدت ۱۰ شب با سخنرانی حجت الاسلام وحید رحمانی و مداحی کربلایی روح الله خدابنده و سجاد دهقان منشادی در فضای باز برپا می شود.

*هیئت انصارالمؤمنین یزد در گلزاری شهدای خیرآباد

عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۲ به همت هیئت انصارالؤمنین(ع) شهر یزد از شامگاه ۳۰ مرداد ساعت ۲۱ به مدت ۱۰ شب واقع در آزادشهر، میدان حضرت ابالفضل(ع) و فضای باز گلزار شهدای خیرآباد برگزار می شود.

سخنران این مراسم استاد احمد آبایی و مداحی محمدرضا فخرآبادی و جواد حمامی با رعایت تمامی دستورالعمل های وزارت بهداشت(فضای باز، استفاده الزامی از ماسک، فاصله اجتماعی و ضدعفونی) برگزار می شود.

از دیگر برنامه های این مراسم برگزاری رزمایش همدلی ۴ برای محرومان منطقه اعلام شده است.

*هیئت انصار ولایت یزد و هیئت زیر آسمان شهر در امامزاده سید محمد جعفر(ع)

به همت دو هیئت زیر آسمان شهر و انصارولایت یزد مراسم ۱۰ شب اول محرم از پنج شنبه هفته جاری در صحن امامزاده سید محمدجعفر(ع) یزد واقع در بلوار جمهوری اسلامی ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار می شود.

سخنرانی این مراسم را حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد و مرثیه سرایی را محسن محمدی پناه عهده دار خواهند بود.

استفاده الزامی از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورات بهداشتی از اهم توصیه های برگزار کنندگان به شرکت کنندگان رد مراسم عنوان شده است.

*هیئت محبان الحسین(ع) یزد در دبیرستان علامه طباطبایی آزادشهر

به همت هیئت محبان الحسین(ع) منطقه آزادشهر یزد مراسم دهه اول محرم از شامگاه پنج شنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۲:۳۰ در دبیرستان علامه طباطبایی واقع در میدان حر(فلکه دوم) برگزار می شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌حسین‌فردی‌نژاد و مداح کربلایی‌امیرحسین‌توکلی خواهند بود و این مراسم که در فضای باز و با استفاده الزامی از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود و به صورت زنده در فضای مجازی نیز به آدرس آپارات https://www.aparat.com/moheban۳۱۳ir/live و نیز پخش مستقیم از ایتا به آدرس https://www.aparat.com/moheban۳۱۳ir/live?eitaafly قابل مشاهده خواهد بود.

*هیئت انصارالشهدای یزد

مراسم عزاداری دهه اول محرم ۱۴۴۲ به مدت ۱۰ شب به همت هیئت انصارالشهدای یزد از شامگاه جمعه ۳۱ مرداد از ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۱:۴۵ واقع در خیابان انقلاب، کوچه شهید پرنیان، فضای باز مجتمع کربلا برگزار می شود.

سخنران این مراسم را حجت الاسلام پرنیان و مداحی مراسم را نوجوانان ذاکر اهل بیت(ع) عهده دار خواهند بود و رعایت دستورات کامل بهداشتی، استفاد از ماسک  و فاصله اجتماعی الزامی خواهد بود.

این مراسم به صورت زنده از صفحه رسمی هیئت در اینستاگرام و سرویس ایرانی آپارات به آدرس @BOOYESIB_IR پخش می شود.

*هیئت انصارالمهدی(عج) در مدرسه علمیه کاظمیه

به همت هیئت انصارالمهدی(عج) مراسم دهه اول محرم به مدت ۱۰ شب از شب جمعه و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در جوار شهید گمنام مدرسه علمیه مدینة العلم الکاظمیه شهر یزد واقع در بلوار مدرس و در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و الزامی بودن استفاده از ماسک برگزار می شود.

سخنرانان این مراسم حجت الاسلام عالم و حجت الاسلام سید کمال باقری خواهند بود و حجت الاسلام علیانژاد نیز مداحی خواهند کرد.

*هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) در مدرسه مصلا

به همت هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) شهر یزد مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در فضای باز مدرسه علمیه مصلای یزد از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ از پنجشنبه ۳۰ مرداد به مدت ۱۰ شب در این مکان برپا خواهد بود و شرکت کنندگان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خواهند بود.

انتهیا پیام/ ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha